štvrtok 15. marca 2018

RECENZIA: Colleen Hooverová - Končí sa to nami

Žáner: New Adult
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 320 strán 

Väzba: pevná s prebalom 
Originálny názov: It Ends with Us

Anotác
ia:
Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambiciózneho lekára Ryla, no ten sa jej v slabej chvíli prizná, že má averziu k vzťahom, prioritou je kariéra a rodina uňho nemá miesto. Ryle však nedokáže pustiť červenovlásku z hlavy, a tak svoje zásady poruší. Lilin život sa konečne dostáva do správnych koľají, no keď si myslí, že nemôže byť šťastnejšia, pocíti tvrdý úder. Lily si v mladosti písala denník. Po rokoch sa začíta do svojich zápiskov o Atlasovi a rodinnom trápení, čím otvorí staré rany. No občas je aj bolestná spomienka dobrá, najmä ak človeku vo vhodnej chvíli pomôže správne sa rozhodnúť. Končí sa to nami je výnimočná kniha. Autorka pri písaní siahla do vlastných bolestných spomienok a zvečnila okamihy, ktoré by najradšej zo svojho života vymazala. V prvom rade však v tomto odvážnom a hlboko osobnom románe vyrozprávala dojímavý a nezabudnuteľný príbeh lásky.


Touto knihou som bola priam nadšená a to hlavne, keď som sa dozvedela, že by byť preložená. No nakoniec ma sklamala tá obálka, pretože originálna obálka je priam úžasná a mne osobne sa páči oveľa viac ako je táto slovenská verzia obálky. Ale tak dej to nijak neovplyvní.
 Od tejto autorky mám už prečítanú nejakú tu knihu - dve. A musím povedať, že už keď som čítala od nej prvú knihu, veľmi ma zaujala svojim štýlom písania, pretože vďaka tomu ako sú knihy napísané sa vážne skvelo čítajú. Kniha Končí sa to nami bola písaná v prvej osobe a to z pohľadu hlavnej hrdinky tohto príbehu. V knihe sa nenachádza ani jeden jediný opis, ktorý by tu bol navyše a kazil by skvelý dojem z celého príbehu. V knihe sa nachádza množstvo skvelých dialógov a čo sa týka opisu, tak tie sú vždy výstižne a skvelo umiestnené v knihe. Takže pri tejto autorke mám vždy istou, keď idem čítať nejakú z jej kníh, že sa mi nemôže stať, že budem čítať množstvo strán posiatych veľkým množstvom opisov.

Taktiež som bola veľmi nadšená, keď autorka zakomponovala aj minulosť našej hlavnej hrdinky Lily a to prostredníctvom jej denníkov, ktoré si Lily počas deja číta. Vďaka tomu sme vedeli, čo sa Lily stalo a aj to čo ju ovplyvnilo. Na tieto pasáže z jej minulosti som sa veľmi tešila a nevedela sa dočkať, kedy ich dočítam. A aj keď sa dej stále odohrával jedným smerom v kútiku duše som akosi stále dúfala, že Lily a Atlas sa opäť raz spolu stretnú.


Spočiatku ako som začala čítať knihu som si myslela, že pôjde o jeden z tých romantických príbehov, pri ktorom si človek oddýchne. Predsa len Lily ako postava bola super. Po smrti svojho otca sa ocitá v Bostone na streche jedného bytu, kde stretne Ryla. Ryle ako postava sa spočiatku javil ako dokonalý chlap, aj keď sa zameriava len a len na svoju lekársku kariéru a na lásku a vzťahy jednoducho nemá čas. Keď som čítala o ich prvom stretnutí tak som si hneď pomyslela, oni budú spolu a budu super pár a som veľmi zvedavá ako to celé dopadne.
Lily dala výpoveď v robote a splnila si svoj vlastný sen - mať vlastné kvetinárstvo, ktoré jej náramne preosperovalo Aj na základe pomoci Rylovej sestre XXXX. Všetko bolo doslova dokonalé, Lily mala vastné kvetinárstvo o ktorom vždy snívala, získala skvelú kamarátku a dokonca aj priateľa v podobe Ryla.

Ich vzťah mal veľmi rýchli spád, čo ma trochu prekvapilo. No nič krásne netrvá večne a autorka sa zjavne držala tohto pravidla, pretože veľa krát počas čítania som si vravela, že nie Ryle nemôže byť taký a onaký. Veď on je dokonalý. 
Avšak postupne sa všetko krásne začne ničiť práve vo chvíli, keď Ryle udrie Lily. A tu sa začne minulosť opakovať, pretože Lily už od malička bola svedkom toho, ako jej otec bil jej vlastnú mamu. Človek by si pomyslel, že jeden úder stačí na to, aby sa ten vzťah skončil, no lásky je bohužiaľ slepá a sprostá, pretože Lily jeho konanie začala sama pred sebou ospravedlňovať, čo som ja osobne nevedela pochopiť. Jeho konanie sa na čas upokojilo a samého to mrzelo, no tak či onak to nebolo k ničomu, keď sa podobný incident zopakoval, keď žiarlil. A na koho? Na Atlasa. Áno Atlas sa opäť zjavil v príbehu, tentokrát v súčastnosti ako skvelý podnikateľ, ktorý si v Bostone otvoril úspešnú reštauráciu. 
Ako som už povedala  napísala, vzťah Lily a Ryla mal veľmi rýchli spád. Lily odišla od Ryla, ostala tehotná, on o ničom nevedel, nečakane sa vrátil, dozvedel sa o jej tehotenstve.... A ja som si len počas čítania vravela: prosím ťa, nebuď taká sprostá, že sa k nemu vrátiš, prosím len to nie... 



Áno, láska je krásna a silná, no podľa mňa pud sebazáchovy by mal byť oveľa silnejší. Počas čítania tejto knihy som sa niekedy chytala za hlavu, no donútila ma zamyslieť sa, čo by som ja robila v takej situácií. Teraz si síce poviem, že stačil by jeden úder a odišla by som, ale čo ak je pravda niekde inde. A prečo sa zamýšľame, že prečo je tá žena taká zaslepená a ostáva stále s ním. Áno bohužiaľ, toto bola hneď prvá myšlienka, ktorá mne napadla keď som čítala Lilyn príbeh. 

Takže na záver môžem túto knihu zhodnotiť ako skvelú. A jednoznačne tento silný príbeh stojí za to, aby sme si ho prečítali a možno sa aj trošku nad istými vecami zamysleli. Takže určite neváhajte a siahnite po tejto skvelej knihe.

Hodnotenie: 5/5
~N

1 komentár:

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)