RECENZIA: Sarah J. Maas - Kráľovná v tieňoch

Žáner: YA, Fantasy
Séria: Trón zo skla
Diel: 4.diel
Počet strán: 664 strán
Originál názov: Queen of Shadows

Celaena sa vracia do nenávideného impéria. Aby sa pomstila. Aby zachránila svoje kedysi mocné kráľovstvo a postavila sa zoči-voči tieňom z minulosti. Odkedy akceptovala svoje férske dedičstvo, už nie je najobávanejšou nájomnou vrahyňou Celaenou Sardothien. Teraz je Aelin Galathynius, dedička terrasenského kráľovského trónu. No kým sa zmocní trónu, musí bojovať. Za svojho bratranca - bojovníka ochotného za ňu položiť vlastný život. Za svojho priateľa - mladíka spútaného v temnom väzení. A za svoj ľud zotročený surovým kráľom, za ľud očakávajúci návrat kráľovnej.

Po nekonečnom čakaní, teda aspoň mne to tak prišlo, som sa konečne dočkala vytúženého pokračovania tejto skvelej série. Po prvých dieloch, ktoré si ma vážne získali som sa na pokračovanie nesmierne tešila a bola som veľmi zvedavá, kam tentoraz zavedie osud našu hlavnú hrdinku a akým prekážkam bude musieť tentokrát čeliť, aby získala to, čo jej patrí.

Momentálne je séria Trón zo skla pre mňa jednou z najlepších fantasy sérií i keď niektoré časti neboli až také skvelé ako napríklad ten prvý diel, ale stále sa tam niečo odohráva, neustále nám tu pribúdajú nové postavy a príbeh sa stále viac a viac zamotáva.

A toto všetko v podaní tejto autorky je jednoducho úžasné. Autorka ma veľký talent na písanie, čo ja veľmi oceňujem. Kniha je skvelo písaná, nenachádzajú sa v nej žiadne zbytočné opisy, ktoré by všetko len pokazili. Nachádza sa tu veľa skvelých dialógov, ktoré posúvajú dej dopredu. A to najlepšie je, že autorka si vie počas celej knihy udržať pozornosť svojich čitateľov. Ja osobne som túto knihu prečítala za tri dni, čo som ani sama neočakávala, pretože som jej dávala ak týždeň, takže som bola sama prekvapená, ale tak niet sa čomu čudovať, keďže som knihu častokrát čítala do druhej - tretej rána a keď som sa ráno zobudila prvá vec, po ktorej som siahla bola práve táto kniha.

S porovnaním s tretím dielom, ktorý bol pre mňa malinkým sklamaním sa mi tento diel veľmi páčil. Kniha nebola písaná len z pohľadu našej hlavnej hrdinky Celaeny, alebo teda vlastne už Aelin, ale aj z pohľadu Chaloa alebo aj z pohľadu Manon. Práve v tretom diely mi najviac vadil pohľad, ktorý patril Manon, pretože bol pre mňa nezáživný a stále sa len na niečo pripravovali a skoro nič sa tam nedialo. No zato tentokrát tomu bolo inak. Tento pohľad som i veľmi obľúbila tak isto ako samotnú hrdinku i keď je na strane "zla".
     Tak ako som už napísala, v knihe sa nám stále objavovali základné postavy, s ktorými sme sa stretli v prvom diely, ale taktiež sa tu objavili postavy z tretieho diela a taktiež sa nám tu objavili aj nové postavy, ktoré opäť zamiešali karty. Veľmi som sa potešila, keď sa v príbehu opäť objavil Rowan. Tú postavu som si veľmi obľúbila a obávala som sa, že v 4. diely nám nebude robiť spoločnosť, ni našťastie opak bol pravdou. Taktiež bolo výborné, že autorka nám poopravila pohľad na určité postavy, pretože postavy sa celý čas počas deja menia, vyvíjajú, takže sa nemusíme báť, že postavu budu už "obkukané" a ničím nás už neprekvapia.

A teraz niečo k deju. Nebudem konkrétna, aby som nepokazila ten úžasný dojem z prekvapenia. Ale môžem zaručiť, že o akciu a napätie v tejto knihe nebude žiadna núdza. Taktiež skvelé súboje a boje medzi hlavnými postavami a tak isto veľkolepé ukončenie tohoto dielu, ktoré vážne stálo za to. Pretože opäť nám raz autorka ukázala, že nič nie je také aké sa to môže na pravý dojem vzdať. Takže jednoznačne musím oceniť autorkinu fantáziu a cit pre napätie a tajomstvá, ktoré sú týmto príbehom veľmi nahusto poprepletané.

Takže ak ste ešte stále nečítali pokračovanie tejto skvelej série, určite neváhajte. U mňa to je za 4 body, jeden si nechávam v úschove za niektoré časti. Tak čo na záver dodať, ako len to, že šup šup do čítania tejto knihy.