RECENZIA: Erin Watt - Papierová princezná

Žáner: YA,
Séria: Royalovci
Diel: 1.diel
Vydavateľstvo: YOLi
Počet strán: 328 strán
Originál názov: Paper Princess

S Ellou Harperovou sa život nemaznal. Sťahovala sa z miesta na miesto, zápasila s finančnými ťažkosťami, no verila, že jedného dňa sa z bahna dostane. Po matkinej smrti však ostala sama. Zarábala si pochybným spôsobom, nevhodným pre mladé dievča, vždy však s jediným cieľom: zmaturovať a dostať sa na vysokú školu. Zrazu jej cesty pretne Callum Royal, nechutne bohatý otec piatich synov a jej nový poručník. Sľúbi Elle štedrú odmenu za každý mesiac, ktorý v sídle Royalovcov do skončenia štúdia vydrží. Neplnoletá Ella vlastne nemá na výber, no je tu jeden veľký háčik. Callumovi synovia ju z duše nenávidia. Najmä ten najstarší, no nepochybne najočarujúcejší Reed Royal je rozhodnutý poslať vypočítavú zlatokopku tam, odkiaľ prišla. Bohatstvo, luxus, intrigy. Nič z toho Ella doteraz nezažila, no ak má vydržať v zlatej klietke, musí stanoviť vlastné pravidlá

Za poskytnutie výtlačku ďakujem kníhkupectvu Panta Rhei

Na úvod, knihu som prečítala v priebehu víkendu, pretože na knihu som sa veľmi tešila. Po knihe som pozerala ešte keď bolo len české vydanie no nejak som sa nevedela odhodlať siahnuť po nej a keď som chcela už bola vypredaná. No nakoniec mi ta kniha asi predsa len bola súdená, pretože som nakoniec mala možnosť prečítať si slovenské vydanie. Pri ktorom ma mimochodom sklamala obálka. Pretože oveľa viac sa mi páči tá originálna, ktorá je aj na českom vydaní tejto knihy. Táto ružová farba na obálke na mňa pôsobí príliš milo a naivne. A celkovo mi tam niečo nesedí. Ale nevadí, v konečnom dôsledku to nijak neovplyvňuje príbeh a jeho kvalitu.
    Knihu napísali dve autorky - Elle Kennedy a Jen Frederick. Tohto faktu som sa málinko obávala, pretože zatiaľ čo som čítala knihy, ktoré boli napísané viacerými autormi, nikdy sa mi nepáčili - a to hlavne spôsobom akým boli napísané. No keďže som od autorky Elle Kennedy čítala už pár kníh, z ktorých som bola nadšená ako aj po obsahovej stránke tak aj spôsobom ako boli jednotlive príbehy napísané. A tak som sa nakoniec odhodlala knihu prečítať. A musím povedať, že to vôbec neľutujem.
Kniha je vážne skvelo napísaná. Rýchlo a plynulo sa číta, nenachádzajú sa tu žiadne hluché miesta. Príbeh je písaný v prvej osobe a to z pohľadu hlavnej hrdinky Elly. Nenachádza sa tu žiadne zbytočné množstvo opisu, ktoré by celý príbeh len brzdili a zbytočne predlžovali.

Ako som už napísala, Ella je hlavnou hrdinkou príbehu. Z anotácie som mala prvotný dojem, že Ella asi bude tou naivnou postavou, ktoré mi v knihách prekážajú, našťastie sa tak nestalo. Ella, ako postava má osobnosť, ktorú som si veľmi rýchlo obľúbila. Jej minulosť, ktorá nie je práve ružová, ju veľmi ovplyvnila, no nedokázala ju zlomiť. Taktiež som zbožňovala jej sarkastický humor a jej postoj k životu. A taktiež to, že ju nedokázalo hoc čo rozhodiť.
     Callumovi synovia tak tí bolí "boží". Od prvého momentu mi liezli na nervy, rozosmiali ma a donútili čitateľa obľúbiť si ich, aj keď sa miestami správali ako korunovaní idioti.
   Oceňujem originalitu autoriek, pretože Ellu postavili do veľmi zlej situácie a musela si na svoje živobytie - a predtým aj na liečbu matky, zarábať nie práve najvhodnejším spôsobom. A zrazu sa v jej živote objaví Callum Royal a tvrdí, že je jej poručníkom. A tu sa život Elly obracia o 180°. Zrazu sa ocitá vo svete bohatých ľudí a v dome s Callumom a jeho 5 synmi, s ktorými nebolo zo začiatku vôbec jednoduché vychádzať.

Celkový dojem príbehu a to ako na mňa pôsobil by som zhrnula do jedného slova: Nereálne. Počas celého príbehu som len uvažovala, že ako to je pritiahnuté za vlasy, a že celkový postoj Callumových synov je úplne nereálny a pritiahnutý za vlasy. Možno že to tak vidím len ja, no tento fakt mi bežal počas celého čítania knihy.

V konečnom dôsledku, kniha bola originálna a autorky vedia ako ukončiť prvý diel, pretože už teraz sa teším na pokračovanie. Takže knihu môžem odporúčať. A ja budem dúfať, že dojem nereálnosti sa pri čítaní druhého diely neobjaví.