piatok 4. augusta 2017

RECENZIA: Martina Jakubová - Dotyky vášne

Žáner: Ženský román
Vydavateľstvo: Motýľ
Počet strán: 336 strán

Kristína je atraktívna mladá žena, ktorá však priskoro zanevrela na mužské pokolenie. Všetky jej predsavzatia ohľadom vzťahov však rýchlo rozvráti internetová zoznamka. Tu sa náhodne spoznáva s tajomným Erikom, ktorý dokonale nabúra jej jednotvárny svet a vtiahne ju do nekonečného kruhu vášne, ale aj utrpenia. Čím viac sa Kristína snaží vymaniť spod jeho vplyvu, tým silnejšie ju svojou energiou on vťahuje späť. Zakaždým, keď dúfa, že sa už od neho oslobodila, sa znova zjaví a jediným dotykom si ju podmaní.
Kristína verí, že útek do zahraničia a pomocná ruka Erikovho najlepšieho priateľa jej pomôžu zabudnúť a oslobodiť sa od neho. Lenže jeho prítomnosť všetko ešte viac skomplikuje. Kristínin život sa stáva kolotočom hádok, zmierovania, skrývania a odhaľovania tajomstiev.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Motýľ.

Keby som mala v skratke opísať knihu tak najvýstižnejšie by sa mi to podarilo asi takto: Slabší odvar 50 odtieňov, nie že by som tú knihu čítala, to nie, ale mám dosť napočúvané o tej knihe aby som si dokázala utvoriť obraz.
Na túto knihu som sa pozerala skepticky, pretože prestavovala to, čo nevyhľadávam a to erotický román a ešte k tomu slovenská autorka. Ale knihe som dala šancu a celkom milo prekvapila. Samozrejme o reálnosti alebo o tom, že by sa tak niekto v skutočnosti zachoval tak ako hlavné postavy, tak o tom by sa dalo celkom dlho diskutovať, i keď jeden nikdy nevie.

No ale pekne rad radom. Kniha sa veľmi príjemne čítala a behom pár dni som ju počas všetkého toho zhonu okolo prečítala. V knihe sa nenachádzalo zbytočne veľa opisu. Teda opisu ako takého. Keď sa zameriam na opis erotických scén, tam toho opisu bolo až až. Na môj vkus až veľa, ale dobre beriem je to erotický román. (Ja osobne práve kvôli týmto opisom moc neobľubujem tento žáner kníh, pretože podľa mňa sa niekedy autorky sa snažia silou mocou tam týchto scén napchať čo najviac, až napokon udusia celkový potenciál príbehu hlavných postáv.) Ale späť k veci. Kniha bola obohatená dobrými dialógmi a dobre situovanými opismi a vďaka tomu sa kniha skvelo čítala. Taktiež knihe dopomohlo, čo sa týka deja, že sa tam stále niečo odohrávalo, natoľko zaujímavého, že sa tu nenachádzali žiadne hluché miesta, ktoré by všetko len a len pokazili.

Kristína je naša hlavná postava. Autorka sa nám ju snažila vykresliť ako atraktívnu mladú ženu, ktorá však za sebou má ťažkú minulosť. Po pravde, aspoň z môjho pohľadu, to s tou minulosťou jej až tak nevyšlo. Udalosti z jej minulosti ma vôbec nepresvedčili o tom, že práve kvôli nim by mala automaticky zanevrieť na všetkých mužov a že práve kvôli svojej minulosti mala mať tajomstvá atď... Bohužiaľ toto na mňa pôsobilo len takým dojmom, že autorka chce tragickú postavu, ktorej na konci dôjde, že aj ona si zaslúži šťastie, ktoré sa jej nakoniec naskytá a že nie je dôvod na tajomstvá. Ak chcela tragickú postavu, vďaka ktorej by sa dej zamotal a bola by o to lepšia zápletka, mala sa viac snažiť. Bohužiaľ ako som už napísala, u mňa to nezabodovalo a len to mierne nerušilo dobrý dojem z knihy.
Ako je napísané v anotácií: "Všetky jej predsavzatia ohľadom vzťahov však rýchlo rozvráti internetová zoznamka. Tu sa náhodne spoznáva s tajomným Erikom, ktorý dokonale nabúra jej jednotvárny svet a vtiahne ju do nekonečného kruhu vášne, ale aj utrpenia", bolo málo pravdepodobné, že za jeden večer sa dokáže až tak na motať na jedného človeka, o ktorom nevie absolútne nič... Ale fajn, beriem to. Aspoň sa to nenaťahovalo cez pol knihu, že si píšu cez dajakú zoznamku.

A Erik, na mňa ako hlavná mužská postava tiež nespravil najlepší dojem. Ale po pravde ku Kristíne sa hodil. Erik bol tiež z časti poznačený svojou minulosťou, o ktorej sme skoro nič nevedeli a tak nás autorka nechávala v očakávaní. Erik nehľadal žiaden záväzný a vážny vzťah, skôr sa zameriaval na iné známosti úplne iného druhu. Bol arogantný, namyslený a zazobaný hajzlík, ktorého som mala miestami chuť zabiť. Jeho zmýšľanie ma niekdy vytáčalo, ale aspoň som sa pri týchto svojich dojmov dobre zabávala.

Veľké plus patrí autorke za to, že sa nezamerala len na povrchnú dejovú líniu dvoch ľudí, ktorých myšlienkové pochody sa točili len okolo sexu, svojich zmiešaných pocitoch využitia, lásky a čo ja viem čoho ešte. Práve naopak, dej sa pomaly stále viac a viac zamotával a čitateľ už len pomaly čakal kedy sa to začne všetko rozuzľovať, takže o zábavu bolo postarané.

Takže knihu môžem odporúčať a myslím si, že ak ste fanúšikom erotických románov a obľubujete ich, tak kniha sa vám bude páčiť o čosi viac ako mne. Ale ak ste na tom tak ako ja s týmto žánrom vôbec nemusíte zúfať, pretože kniha má čo ponúknuť.

Hodnotenie: 3,5/5