utorok 11. júla 2017

RECENZIA: Becca Fitzpatrick - Nebezpečné klamstvá

Žáner: YA
Vydavateľstvo: Egmont SK
Počet strán: 400
Väzba: paperback
Originálny názov: Dangerous Lies

Anotácia:
Stredoškoláčka Stella Gordonová sa stane svedkom vraždy. V záujme jej bezpečnosti ju posielajú do Nebrasky, čo sa jej ani trochu nepozdáva. Keď sa zoznámi s Chetom Falconerom, je pre ňu ťažké byť neustále v strehu. A čoskoro si musí poradiť s naozajstnou hrozbou... Jej nepriatelia sú v skutočnosti bližšie, než si myslí.


Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Albatros Media.

Becca Fitzpatrick sa preslávila predovšetkým vďaka sérii Zavrhnutý o padlých anjeloch. Od prvej časti sa menovaná séria stala mojím miláčikom a tak som sa rozhodla, že siahnem aj po ďalších tituloch od autorky. Najprv to bol Čierny ľad, no a dnes Nebezpečné klamstvá. 

Nebezpečné klamstvá mi svojou anotáciou pripomenuli knihu Čierny ľad. Skryté tajomstvo, na ktoré má čitateľ prísť a znášať všetky riziká s ním spojené. Podobné dejové myšlienky mi vždy vyhovovali a rada som sa k nim vracala. Nebezpečné klamstvá ma nesklamali, aj keď musím povedať, že ma ani príliš neohúrili, žeby som sa k nim chcela niekedy vrátiť. Jedná sa o typ knihy, kde stačí jedno prečítanie. 


Autorka vsadila na klasickú výstavbu príbehu, kde veci čitateľovi dávkuje postupne. Uvádza ho do deja, oboznamuje s postavami, prostredím a núka podozrenia, nad ktorými môže premýšľať. Dokáže ho udržať v napätí a dokáže ho taktiež primäť k tomu, aby sa zvedavo zamýšľal nad drobnými záhadami, ktoré sa viažu na niektoré z postáv. Takáto výstavba spolu s autorkinym štýlom písania zaručujú čitateľovu pozornosť. Štýl písania je jednoduchý. Vyvážený pomer opisu s priamou rečou a k tomu niekoľko lístočkov pre spestrenie. 
   Postavami autorka nešetrí pri žiadnej zo svojich kníh a platí to aj pri Nebezpečných klamstvách. V príbehu ich vystupuje viacero. Niektoré sú dôležité, niektoré menej, no Becca aj tak každú z nich obohatí akýmsi tajomstvom, aby čitateľ mal podozrenia a prekvapenia. Vďaka tomu v žiadnom prípade neupadnete do monotónnosti. 
   Hlavnou postavou je Stella - Estella. Ako som si pri Becce už zvykla, ňou vytvorené ženské postavy u mňa nevyvolávajú sympatie. Stella síce bola v istom zmysle hrdinka, no na druhú stranu sa tak nesprávala a jej myšlienkové pochody neboli na mieste. Vzhľadom na životnú situáciu, v ktorej sa ocitla, sa nechovala rozumne a častokrát jednala nelogicky a príliš rozmaznane. 
Mužské zastúpenie hlavných postáv je na tom lepšie. Opäť sa objavil záhadný chlapec zo susedstva s veľkým šarmom. Spočiatku vyvoláva pochybnosti a jeho chovanie je mätúce, no o to viac je zaujímavejší. Do mužských postáv sa vie autorka akosi viac vcítiť. 

Čo viac dodať? 
Ak ste autorkin fanúšik, odporúčam po knihe siahnuť. Dočkáte sa príjemného príbehu s prekvapeniami, zvratmi a dobrým záverom. 


HODNOTENIE: 4/5
Smiley

1 komentár:

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)