streda 3. mája 2017

RECENZIA: C.J. Redwine - Stínová královna

Žáner: Fantasy
Séria: Havraní ríše 
Diel: 1.diel
Vydavateľstvo: Baronet
 Počet strán: 360strán
Väzba: pevná 
Originálny názov: The Shadow Queen

Anotácia:
  Po matčině smrti se život korunní princezny Lorelei dramaticky změní. V zájmu posílení odvěkého spojenectví její rodné Havraní říše a sousedního Morcantu se Lorelein otec znovu ožení, a sice se sestrou zesnulé královny, Irinou.
  Zpočátku se zdá, že je všechno v nejlepším pořádku: panovník Havraní říše i jeho dvě děti jsou konečně šťastní. Irina však pomocí temné magie postupně ovládne celý zámek včetně krále, jenž se stává pouhou loutkou, závislou na vůli své manželky. Lorelei, která po své matce zdědila magické schopnosti, poznává v mocichtivé maceše silnou soupeřku. Poté, co Irina krále zabije a zmocní se trůnu, Lorelei a jejímu bratrovi nezbývá než utéct a žít ve vyhnanství. Postupně získává na svou stranu nejen vesničany sužované Irininou krutovládou, ale i mladého krále Kola, vládce Eldru, obývaného Dračím lidem. 
   Lorelei ví, že proti Irině může bojovat jen jedinými zbraněmi – a to kouzly a černou magií. Musí však být rychlejší, důvtipnější a silnější než Irina a v boji o trůn Havraní říše je ochotná obětovat i to nejcennější – svůj vlastní život.


Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Alterego.sk


     Kde bolo tam bolo... Aj takýmto spôsobom sa mohla táto kniha začať. Po tejto knihe som už dlhšiu dobu pokukovala. Dokonca sa mi zdá že bola aj vo vianočnom wishliste, ktorý asi Ježiško nevidel, lebo túto knihu som pod stromček nedostala. No po pár mesiacoch si predsa len ku mne našla cestu. 
     Na knihu som sa veľmi tešila, a to až tak, že keď ku mne dorazila, všetky ostatné knihy - aj tie rozčítané išli bokom a hneď som sa začítala do tejto knihy.

     Musím sa priznať, že začiatok knihy bol pre mňa boj a musela som sa nútiť do čítania. A tak hneď po pár stranách moje nadšenie z tejto knihy mierne opadlo a už mi ostávali len a len obavy, že ako to bude celé ďalej pokračovať. Kniha bola v celku dobre písaná, no trošku mi tam prekážali opisy, ktorých bolo bohužiaľ viacej než by som privítala. Veľa opisu sa týkalo práve prostredia, čo ja osobne vôbec v knihách nepreferujem. No odhliadnuc od tohto faktu, ktorý knihu a celý dej len brzdil a spomaľoval, kniha bola písaná v 3. osobe, čo ja mám veľmi rada. Pretože podľa mna, keď je príbeh písaný v tretej osobe tak nám to vždy poskytuje kompletnejší pohľad na celkovú situáciu a nie len na pohľad jednej postavy.
     Ďalej oceňujem autorkinu fantáziu, ktorá si pre svojich čitateľov vymyslela a pripravila celý nový svet a ríšu, do ktorej bol dej zasadený.V tejto novej krajine sa nachádzalo viacero kráľovstiev, ktoré bolo niečim jedinečné. V jednom sa nachádzali mardušky, v ďalšom drakoňovia bojovali proti obrom atď. Takže po tejto stránke to bolo vážne super. 

 
    Ako som napísala už na začiatku - kde bolo tam bolo - už samotná anotácia evokuje, že kniha a celý príbeh je nejakým spôsobom asi inšpirovaný Snehulienkou, ktorej zomrela matka a jej otec sa znova oženil so zlou macochou.... Myslím, že netreba o tejto rozprávke viacej toho písať, pretože ju asi všetci poznáme. Začiatok knihy, a celý úvod do deja sa niesol v pozmenenom a upravenom duchu tejto rozprávky. Avšak tu to s podobnosťou končí
     Lorelai, naša hlavná hrdinka a právoplatná dedička trónu Havranej ríše, bola skvelá. Nezlomená svojím osudom a stratou rodičov, nebojácna odvážna a schopná postarať sa sama o seba. A nielen o seba, ale robila všetko pre to aby pomohla aj svojmu ľudu, i keď ten si myslela že je mŕtva. I keď nie všetky veci jej šli od ruky, napríklad v precvičovaní zdvorilých rozhovorov. Tam by úplne pohorela a práve v tejto jej slabine ju skvelo dopĺňal jej mladší brat Leo. Vždy veselý a optimistický, ktorý vždy veril v silu svojej sestry. Lorelai mala jednu chybičku a to, že si neverila. Podceňovala sa a neverila, že by už dokázala poraziť Irinu.
     A práve tento fakt tak veľmi spomalil celý dej. Všetko sa to naťahovalo až to všetko pôsobilo veľmi umelým dojmom. 
     Kol. To bola naša ďalšia hlavná postava, ktorá bola veľmi zaujímavá. Nemal sa stať kráľom, pretože mal staršieho brata, ktorý sa na túto funkciu pripravoval. Avšak nešťastné okolnosti ho pripravili o rodičov a aj o brata a zrazu sa ocitol na tróne o ktorý nestál. Jeho najdôležitejšou úlohou bolo ochrániť ríšu a aj svoj ľud pred obrami, ktorý neustále napádali a ohrozovalo jeho krajinu. Kol bol super, síce miestami nerozvážny a jednal neuvážene, bez  toho aby si zhodnotil riziká. Ale ako sa hovorí zúfala situácia si žiada zúfale riešenia. Kol si ma získal svojou dobrotou, spravodlivosťou a sebaovládaním. Ktoré ho stálo veľa energie a vyslúžil si za ňu aj veľa bolesti. Však uvidíte. 

     Takže čo na záver ešte povedať? Kniha mierne sklamala za čo v značnej časti môže fakt, že sa mi až tak veľmi nepáčilo ako bola kniha napísaná - teda to množstvo opisov. Ale celkovo príbeh bol zaujímavý a milo ma prekvapil. 

Hodnotenie: 3/5

~N

2 komentáre:

  1. Teraz som na knihu zvedavá ešte menej. Dostala som ju minulý rok na narodky, lebo v tej dobe to ľudia dosť ospevovali, ale potom sa začali vynárať negatívnejšie recenzie a čo ja viem... akosi som sa k tomu napokon nedokopala.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Knihu som mala už niekoľkokrát v košíku, ale zatiaľ som si ju nekúpila. Odrádzajú ma nie veľmi dobré recenzie a kvôli nim sa aj obávam, že sériu nedovydávajú. Zatiaľ počkám a uvidím neskôr, či jej dám šancu. Aj keď, ako píšeš, príbeh vyzerá zaujímavo a som naň zvedavá:)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)