utorok 8. novembra 2016

RECENZIA: J.A. Redmerská - Skok do neznáma

Žáner: Ľúbostný, NA
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 376 strán
Väzba: pevná väzba s prebalom
Originál názov: The Moment of letting Go

Anotácia:
  Sienna Murphyová sa nikdy do ničoho nepustí bez vopred pripraveného plánu a všetky jej doteraz vychádzali. Hneď po promócii si našla prestížne zamestnanie a získala vytúženú stabilitu – až kým ju práca nezaviedla na slnkom zaliate pláže havajského Oahu a nepostavila jej do cesty sexi surfera Luka Everetta. Sienna prvýkrát prenechá opraty svojmu srdcu. Vďaka Lukovmu bezstarostnému šarmu sa spontánne a veľmi „nesiennovsky“ rozhodne na všetko zabudnúť a predĺžiť si pobyt na Havaji ešte o dva týždne. 
  Luke žije rýchlo a divoko. Po stretnutí so Siennou je presvedčený, že trocha neviazanej zábavy je práve to, čo jej chýba. Lenže keď medzi nimi namiesto zábavy prevládne vášeň, už nemôže poprieť, že cíti oveľa viac. Na odmietanie dlhodobých vzťahov však má dobrý dôvod. Neodváži sa Sienne sľúbiť naveky, pretože mu minulosť vraví, aká krehká vie byť budúcnosť. Môže sa napriek všetkým rizikám podariť skok do neznáma?



Jessica Ann Redmerski. Tak s týmto menom sme už mali tú česť stretnúť sa a to pri knihách Radšej nikdy a pri druhom diely tejto série Radšej vždy. Už pri prvom diely, Radšej nikdy som si autorku obľúbila a môžem povedať, že práve kniha Radšej nikdy, je jedna z mojich najobľúbenejších.

Autorku som si obľúbila aj vďaka jej štýlu písania. Veľmi sa mi totiž zapáčil. Svoje knihy píše z pohľadu hlavných hrdinov, pričom v knihe sa nachádzajú oba pohľady. Za čo som veľmi vďačná, lebo viem že sa asi nestane, že autorka si zmyslí spraviť druhý - podľa mňa zbytočný, diel, ktorý bude príbehovo rovnaký ako prvý diel, akurát bude písaný z pohľadu toho druhého hlavného hrdinu. K tomu pridať primerané množstvo a dobrý príbeh a skvelá kniha je na svete.


Autorka nás v knihe Skok do neznáma zavedie na slnečný Havaj, kde sa odohráva väčšina deja. Hlavné postavy... Akosi mi v tejto knihe nesadli... Neviem čím  to bolo, ale skôr mi liezli na nervy, to ich správanie a aj ich charaktery.
     Sienna Murphyová spočiatku vyzerala ako super postava, síce trošku perfekcionistka, ktorá sa riadi len a len plánom, ktorý si spravila na najbližšie 3 roky a nič okrem práce, kariéry a peňazí nevidí... Po skončení školy si získala prestížne miesto - môj názor, v dnešnej dome skoro nemožné...
 

   Luke Evertt... To bola kapitola sama o sebe. Samozrejme čo by to bolo za hlavného hrdinu, ktorý by nevyzeral k v svetu? A našťastie Luke nebol iný. Krásny, mladý, sexy, príťažlivý.... Avšak miestami mi aj tá jeho povaha liezla na nervy. Bol presný opak Sienny. Neviazaný, spontánny, človek, ktorý si svoj život vôbec nezakladal na peniazoch a kariére. 

Práve pri ňom sa Sienna pomaly odpútavala od svojej predstavy životy, upravovala svoje hodnoty a začala vnímať svet inak. Bolo úžasné sledovať, ako sa jej počas deja postupne mení charakter, teda aspoň s časti. Ako prekonáva samú seba a svoju fóbiu z výšok, ktorá jej doteraz strpčovala život. Avšak otázne bolo ako sa vyrovná s Lukeovou vážnou pre base jumping... A či sa im to bude stavať do vzťahu...

Miestami mi celkový dobrý obraz o knihe narušovala nerealita... Keď sa bolí človek výšok, pochybujem že stačí jeden let s tým správnym človek a puf... veľká časť strachu je preč.... To zas nie...

Avšak ako veľké plus knihy bolo, že autorka sa okrem tých hlavných postáv vyhrala aj s vedľajšími, takže dej z tohto hľadiska nebol jednotvárny a nudný. Vždy sa nám v pozadí motala nejaká ta hlavná postava, ktorá oživila príbeh. Taktiež sa mi páčilo ako autorka postupne odkrývala tajomstvá s Lukeovho života, takže som bola nedočkavá a nútila som sa knihu čítať rýchlejšie a rýchlejšie, aby som vedela ako sa to nakoniec všetko skončí a čo tomu bude predchádzať.

Na záver môžem knihu zhodnotiť pozitívne, i keď sa tam našli určité veci, ktoré mi pokazili skvelý dojem z knihy. Ale ako oddychová kniha, ku ktorej sa človek časom vráti, je ako stvorená. Takže ak hľadáte niečo na tieto upršané a chladné dni, určite romantika z havajského prostredia so sexy Lukeom určite zahreje a spríjemní nejeden deň.

Hodnotenie: 3,5/5


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)