streda 26. októbra 2016

RECENZIA: Kylie Scott - Rocková hvězda

Žáner: NA
Séria: Stage Dive
Diel: #1
Vydavateľstvo: Baronet
Počet strán: 328
Väzba: pevná s preobalom
Originál názov: Lick


Anotácia:
Dovedete si představit, že odjedete oslavit jednadvacáté narozeniny do Las Vegas a probudíte se vedle úžasného, do půli těla vysvlečeného chlapa a na prsteníčku se vám blyští diamantový prsten? Tak přesně tohle se stalo Evelyn…
Problém je, že si nemůže vzpomenout, co se vlastně stalo. Když zjistí, že se během divokého večírku provdala za úplně cizího kluka, vyděsí se. Nepřeje si nic jiného, než tohle šílené manželství anulovat, jenže to by jejím manželem nesměl být David, kytarista oblíbené rockové skupiny Stage Dive.
Evelyn se tak ocitá v hledáčku fotoaparátů novinářů a davy rozhořčených fanynek ji nenechají chvíli v klidu. Být manželkou nejpopulárnější rockové hvězdy totiž znamená vydat se na pěkně divokou jízdu, jakou jim život připravil…







Ahojte, 
od posledného zverejneného článku ubehlo už veľa času. Blog pokračuje ďalej, určite nekončíme, len sa nám toho so začiatkom školy veľa nahromadilo. Nemáme toľko voľného času ako sme mávali a to sa preukazuje na čítaní a bohužiaľ aj na blogu. Ale veríme, že sa to bude zlepšovať a ďakujeme, že zostávate s nami. Minule bola zverejnená recenzia na druhý diel série Stage Dive, no uvedomili sme si, že recenzia na prvý diel chýba. Tak vám ju ponúkame teraz.
S knihami rockovej tematiky sa roztrhlo vrece. Kedysi slovenskí a českí čitatelia, pokiaľ neovládali anglický jazyk, nemali šancu sa k nim dostať. Teraz je to oveľa jednoduchšie, keďže každého štvrťroka vychádza niečo nové z tejto oblasti. Dalo by sa povedať, že vedúcu úlohu vo vydávaní takýchto kníh má vydavateľstvo Baronet. 
Mojou prvou knihou rockového zamerania bola Ve víru rocku od Katy Evans. Musím povedať, že práve spomínaná kniha ma navnadila na ostatné a zároveň sa stala neprekonateľnou. Prekonať ju nedokázala ani Rocková hvězda. 

Kde bol problém?
Predovšetkým v nereálnosti, či urýchlenosti. Nebolo by nič zlé na tom, že príbeh je nereálny. Ono sa to pri knihách predpokladá, no niekedy to prekročí svoju hranicu. Rocková hvězda okrem toho, že má nereálny základ a priebeh, má aj nereálne postoje postáv. Ich reakcie a branie situácie príliš naľahko sa nedalo prehliadnuť. A ja som sa naozaj snažila, aby som si aspoň trošku vychutnala celú tú rockovú hudobnú atmosféru, ktorú sa autorka rozhodla vytvoriť a ktorú sa jej podarilo vcelku výstižne opísať. Jej podanie života rockových hviezd sa zhoduje s mojimi predstavami - veľkolepé večierky, litre alkoholu, povoľné ženy na každom rohu, drogy...
Tam chybička krásy nebola. Dokonca sa mi zdalo, že Kylie Scott nechce svoje postavy robiť dokonalými a zidealizovanými. Svoje chyby však mali postavy v iných záležitostiach, takže na každý pozitívny bod sa našlo niekoľko negatívnych. 
Viac pozornosti si u mňa získali vedľajšie postavy. Práve vďaka nim som počas čítania zažívala malé chvíľky radosti. Nepovedala by som, že sa im autorka viac venovala, ale možno práve to, že ich chcela dať na druhú koľaj, im prospelo. Do príbehu zapadli ako správne zložené puzzle. Dokázali do neho vniesť humor a zbavili ho monotónnosti. 
   Mrzí ma, že ma príbeh príliš neočaril, pretože štýl písania mi sadol. Opisy mi neprekážali, pretože skutočne dotvárali atmosféru. Naskytlo sa niekoľko hluchých miest, no dokázala som ich zvládnuť, pretože na knihe boli aj negatívnejšie veci, ktoré mi vadili.  
Najpodstatnejší kameň úrazu teda pre mňa zostáva nereálnosť. Nedokážem sa cez ňu preniesť ani s odstupom času. 

HODNOTENIE: 3/5
Smiley

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)