RECENZIA: Sarah J. Maas - Trón zo skla

Žáner: YA, Fantasy
Séria: Trón zo skla
Diel: 1.diel
Počet strán: 375 strán
Originál názov: Throne of glass

V krajine bez akejkoľvek mágie, kde vládne krutý kráľ, je na kráľovský dvor povolaná najnebezpečnejšia nájomná vrahyňa. Prichádza, aby získala späť svoju slobodu, nie aby zabila kráľa. Ak v turnaji porazí dvadsaťtri nájomných vrahov, zlodejov a žoldnierov, prepustia ju z väzenia a po štvorročnej službe ako kráľova šampiónka získa späť svoju slobodu. Jej meno je Celaena Sardothien. Korunný princ si Celaenu na túto úlohu najal a je jej jediným spojencom. Kapitán kráľovskej gardy je zas jej pravým ochrancom. V komnatách a chodbách Zámku zo skla sa však schováva niečo oveľa nebezpečnejšie... A keď začne Celaeniných protivníkov niekto po jednom likvidovať, jej zápas o slobodu sa mení na boj o holé prežitie. Tajomný nepriateľ sa totiž neuspokojí, kým nebude ležať celý svet v troskách.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Preškoly.sk.

Trón zo skla si ku mne veľmi dlho hľadal cestu. Dlho som odmietala túto knihu čítať z toho dôvodu, že internet a kníhkupectvá, po vydaní tejto knihy, boli toho preplnené a liezlo mi to na nervy. Ale nakoniec som sa odhodlala a chcela som zistiť čo je na tej knihe až také úžasné keď s z každého rohu na vás "svietila" reklama práve na túto knihu.

Asi nie je potrebné vravieť, že sa nejedná až tak o novinku; sa mi zdá že táto kniha vyšla niekedy v roku 2015. Teraz sú ku knihe vydané ďalšie dve pokračovania, ktoré nesú názvy: Koruna z temnoty a Zrodená z ohňa a štvrtý diel, Kráľovná v tieňoch, by mal byť vydaný koncom apríla 2017. Taktiež fanúšikovia tejto série sa môže potešiť novelám, ktoré sú vydané.Sú vydané dve novely a ďalšie dve sú naplánované na koniec októbra a koniec novembra.
     Myslím si,že už len tieto údaje musia svedčiť o tom aká je táto kniha a celá knižná séria Thorne of Glass veľmi populárna.

Otázne ostáva čo tak veľmi ľudí zaujalo na tejto knihe? U každého to bolo asi niečo iné, no a u mňa?
V prvom rade ja zbožňujem ženské hrdinky, ktoré sú sebestačné a nie sú odkázané na nikoho iného, vedia sa o seba postarať a nie sú to tie rozmaznané a nafúkané bábiky, ktoré nevedia nič samé spraviť. Všimnite si že na prvom mieste nebol štýl písania, ktorý je u mňa vždy na prvom mieste, no dnes je až na druhom mieste.

Vážne klobúk dole pred Sarah J. Maas. Je štýl mi perfektne sedel od prvého až po
posledné slovo a písmenko v tejto knihe. Primerané množstvo opisov, aby sa čitateľ vedel presne vžiť so situáciou a taktiež primerané množstvo, aby sa čitateľ nezačal nudiť a aby sa v knihe neobjavovali hluché miesta. Inak veľmi ma zaujal autorkin výber mien pre postavy, pretože tak krkolomné mená som ešte nevidela.
Našťastie na začiatku knihy sme mali jednotlivé mená napísane aj s výslovnosťou, a nie len mená ale aj názvy niektorých krajín, alebo miest. A keď je už reč o mestách a oblastiach, v knihe sa nachádza mapa kráľovstva a okolia, v ktorom sa náš príbeh odohráva. Veľmi oceňujem na knihách mapy, predsa len dopomôže nám to predstaviť a sceliť celý obraz kde sa dej odohráva.

A aby sa nebehalo pri tých postavách ako okolo horúcej kaše tak tu je pár slov aj k ním.
Ako som už na začiatku načrtla, kniha má hlavnú hrdinku, ktorej meno je  Celaena Sardothien, najnebezpečnejšia nájomná vrahyňa. Po roku otroctva v soľnej bani sa jej život zmení, keď po ňu v jeden deň prišiel muž v čiernom plášti. Teraz je jej úlohou poraziť 23 súperov v súbojoch na základe získa slobodu. Teda nie tak celkom. Ak zvíťazí tak na 4 roky bude vykonávať "spravodlivosť" pre kráľa, ktorý ju potom zbaví všetkých obvinení a dá jej slobodu....

Avšak na začiatku som si myslela, že poraziť súperov bude pre Celaenu najväčšia výzva, ktorú bude musieť úspešne spraviť, no ale pravda bola inde. Záhadné vraždy, ktoré sa na zámku odohrávali boli predsa len väčšie sústo...
     Ďalej by som v skratke spomenula dve postavy, ktoré nám tak trošku začali ku koncu vytvárať ľúbostný trojuholník. A to korunného princa Doriana Havilliarda - toho si obľúbiťe, pretože nie je taký ako jeho otec; a kapitána stráži, najlepšieho kamaráta princa a osobného strážcu Celaene v jednom -  Chaol Westfall. Spočiatku bol veľmi prísny a neprípustný no časom bolo vidieť ako postupne jeho maska tvrdosti a neprípustnosti opadá...

Kniha obsahuje podľa mňa všetko čo čitateľa zaujme. Láska, intrigy, vtip, mágia, tajomstvá, napätie, priateľstvo, skvelé charaktery postáv a v neposlednom rade tajomno, ktoré vás núti knihu dočítať do samého konca... A ten teda bol parádny.Takže vrelo odporúčam. A poviem vám vek je vážne len číslo, moja mamina túto knihu prečítala za jedno poobedie a po prečítaní knihy boli jej slova: A kde je pokračovanie? Takže mne neostáva nič iné, ako veriť v to, že ďalšie diely nesklamú a budú aspoň tak dobré ako prvý diel.

N