nedeľa 3. apríla 2016

RECENZIA: Elle Kennedy - Návrh

Žáner: NA
Séria: Off-Campus
Vydavateľstvo: Baronet
Diel: #1
Počet strán: 424
Väzba: Tvrdá s preobalom
Originálny názov: The Deal

Anotácia:
Hanna Wellsová si je ve všech oblastech života jistá v kramflecích, až na sex a svádění. Jestli chce upoutat pozornost kluka, do kterého se zakoukala, musí vystoupit ze své ulity a udělat všechno, co bude potřeba, aby si jí všiml… I kdyby to znamenalo výměnou za předstírané rande doučovat namyšleného kapitána univerzitního hokejového týmu.

Garrett Graham vždy toužil po jediném – hrát po vysoké profesionálně hokej, jenže teď hrozí, že kvůli stále se zhoršujícím známkám svého snu nedosáhne. Když mu jeho spolužačka předloží návrh, který by mu zajistil pozici v týmu a jí zájem vysněného kluka, dvakrát se nerozmýšlí.

Stačil ale jediný polibek, který vedl k tomu nejdivočejšímu sexu v životě, aby si Garrett uvědomil, že už nic předstírat nehodlá. Teď ještě musí přesvědčit Hannu, že kluk, kterého chce, je ve skutečnosti on. A to tak snadné nebude.


Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Alterego.sk



Žáner NA sa u mňa stal veľmi obľúbeným. Bude to pravdepodobne tým, že postavy, ktoré v týchto príbehoch vystupujú, sú v mojej vekovej kategórii a riešia podobné problémy ako ja. Dokážem prečítať takmer každú knihu tohto žánru. No niekedy, a to si myslím, že sa určite stalo každému z vás, na ne nemám chuť ani náladu. Také pomyslenie, že veď mi ďalšia rovnaká kniha nič nové neponúkne. O Návrhu som spočiatku nepremýšľala, pretože u mňa presne nastala situácia, že som sa NA-tiek prežrala. Keďže som si však nedokázala nájsť niečo odlišné, tak som pri ňom však skončila. A na moje obrovské prekvapenie to nebolo ani trochu nudné či nezáživné.

Ak ste už knižku držali v rukách, tak ste určite neprehliadli jej hrúbku. Možno vás dokonca aj odstrašila, a ak sa tak stalo, tak vám odporúčam, aby ste sa do obchodu vrátili a kúpili si ju. Rozhodne stojí za tie peniaze a všetok čas, ktorý jej venujete. Na počudovanie, vzhľadom na spomínanú hrúbku, ide čítanie veľmi rýchlo. Ani sa nenazdáte a budete sa čudovať, kedy ste zdolali prvú polovicu príbehu.
Autorka vie aj tému, ktorá je obohraná ako stará platňa, podať zaujímavo. Jej štýl písania je jednoduchý, no pritom pútavý. Núti vás čítať stále ďalej a ďalej. Častokrát som mala problém knihu odložiť a ísť spať, či venovať sa iným povinnostiam.
To, že kniha čitateľa pohltí je aj zásluhou prekladu. Nestáva sa mi príliš často, že sa kochám prekladom. Veľakrát sa totižto stretnem s vecami, ktoré mi bijú do oka až to bolí. No tentokrát som sa nad prekladom ani nezamyslela, tak prirodzene som sa s ním zžila. Pani prekladateľka urobila skvelú robotu. Preklad je prispôsobený a skvelo vystihuje slovník vekovej kategórie, ktorej je kniha určená a zároveň aj slovník, ktorý sa hodí na vek postáv.
Hlavne v oblasti humoru „smekám“ klobúk. Či už autorkin talent alebo prekladateľkin prínos spôsobili, že som sa smiala pri každej stránke. Nehľadajte žiadny inteligentný humor. Skôr si predstavte niečo, čo zažívate dennodenne so svojimi priateľmi. Milé, úsmevné, drzé a občas cez čiaru, ale reálne.

Ani Elle Kennedy nepopustila od tradičného a zaužívaného dvojitého pohľadu v knihách. Už si ani len nedokážem predstaviť, že by súčasná romantická knižka nemala dva pohľady.
S chalanmi ako je Garret Graham sa každá knihomoľka už stretla. Typický príklad hviezdy na americkej škole. Všetkými obletovaný, žiadaný i chcený. Samozrejme, to nesmie chýbať, sa musí venovať nejakému športu – tentokrát si autorka zvolila hokej. Bod k dobru, keďže väčšinou sú to futbalisti alebo ragbisti. Na rovinu – Garret je šašo, ktorého každá z nás bude bez ohľadu na všetko milovať. Bez neho by kniha bola fádna, neniesla by štipku humoru a to, zdôrazňujem, by bolo tragické, lebo právo to robí túto knihu výnimočnou.
Hana je taktiež knižné klišé ženských postáv. Múdra, prirodzene krásna, no nesmelá.
Rovnako ako si neviem predstaviť, že by nemala kniha dvojitý pohľad, tak si neviem pomaly ani predstaviť knihu, v ktorej by hlavné postavy nemali za sebou niečo traumatické. Na Návrhu ma potešilo, že aj keď obe postavy niečo hrozné zažili, tak sa ich autorka nesnaží vykresliť ako dokonalých ľudí a už vôbec sa z nich nesnaží urobiť „emočné socky“. Sú to silné postavy, ktoré sú zmierené s minulosťou a uvedomujú si, že čo sa stalo sa už zmeniť nedá. Bolo príjemné takisto zistiť, že aj keď je Garret vykresľovaný ako najdokonalejší, tak má svoje chyby, chvíľky, slabosti a dokáže požiadať o pomoc.
Hana mi bola sympatická vďaka jej zmierenosti s osudom. Miestami si síce trošku odporovala, ale inak jej nemám čo vytknúť, podobne ako nemám výtky ani voči Garretovi. Vedľajšie postavy autorka príliš neriešila, im namiesto toho venovala samostatné knihy. Už sa teším na Logana, ktorého príbeh je druhý v poradí.

Čo dodať. Ak chcete NA príbeh, Návrh je ako stvorený. Je to zábavná oddychovka, jej čítanie prebieha rýchlo a nepotrebujete sa ani príliš sústrediť na detaily. Za mňa plné hodnotenie a ešte viac. :)

HODNOTENIE: 5**/5
Smiley

5 komentárov:

  1. Krásna recenzia už sa neviem dočkať kedy si tu knihu prečítam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Už ju mám objednanú(nevydržala som kým bude dostupný Stingeruv pád) a teším sa po tvojej recenzii na ňu ešte viac :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že sa na ňu tešíš ešte viac a garantujem ti, že sa máš na čo tešiť :3

      Odstrániť
  3. Už se těším, až si knihu přečtu. Zrovna dnes jsem si ji koupila :)
    FitBlanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prajem ti príjemné chvíle, určite si to užiješ :) Ja už chystám recenziu aj na druhý diel :)

      Odstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)