streda 9. marca 2016

RECENZIA: J.R.Ward: Králové Bourbonu - Vitajte vo svete snobov

Žáner: romance
Séria: The Bourbon Kings
Diel: #1
Vydavateľstvo: Baronet
Počet strán: 464
Väzba: Pevná s preobalom
Pôvodný názov: The Bourbon Kings

Anotácia:
Fascinující kronika rodiny Bradfordových, dlouholetých neoficiálních vladařů světové mekky bourbonské whisky. Neustále přiživované bohatství jim zajistilo mocný vliv a výsady dynastie, která navenek dodržuje ušlechtilá pravidla miláčků štěstěny a vybraného vkusu, ale vytváří ostrou hranici mezi sobě rovnými a svými zaměstnanci, kteří dřou do úmoru jen pro blaho svých chlebodárců.
Hrdinka příběhu Lizzie, vynikající a uznávaná zahradnice, tuto křehkou mez překročí, když se zamiluje do marnotratného Tulana Bradforda, a málem přijde o všechno, co si v životě tvrdě vybojovala. Tulan se po několika letech vrací domů a přináší s sebou i stíny minulosti, která skrývá nejeden bezohledný čin a řadu děsivých tajemství.



Ak vám meno J.R.Ward nič nehovorí, tak vám radím, aby ste to čo najskôr napravili. Podľa môjho skromného názoru ide totiž o jednu z najlepších autoriek v súčasnosti. Či už siahnete po jej úspešnej fantasy sérii Black Dagger Brotherhood(Bratrstvo Čiernej dýky) alebo po knihách, ktoré vydala pod vlastným menom Jessica Bird, môžete očakávať kvalitné príbehy. Králové Bourbonu nie sú žiadnou výnimkou. 

Okrem skvostnej obálky ma zaujal námet. Sága o výrobcoch bourbonskej whisky nie je okukaná téma. Osobne som sa ešte s ničím podobným nestretla. Páči sa mi, ako sa autorka dokáže prispôsobiť akejkoľvek téme. Dokáže si ju naozaj do detailov preštudovať, čo potom dodáva knihe na autenticite a samotná autorka potom nelieta v nezmysloch, ktoré si vymýšľa. 
Na štýle písania som si našla iba jednu chybičku a tou sú opisy. Na niektorých miestach ich bolo nadmerne veľa a týkali sa scenérie, prírody, čo považujem za celkom zbytočné.
Príbeh je písaný v tretej osobe, odohráva sa v prítomnosti, no obohacuje ho aj niekoľko návratov do minulosti (hlavne do detstva) v podobe spomienok hlavných postáv. Retrospektíva pomáha čitateľovi pochopiť mnohé súvislosti a dotvoriť mu celkový náhľad na udalosti. 
Králové Bourbonu majú dokonale prepracovaný dej, všetko v ňom do seba zapadá. J.R.Ward dokáže spojiť zdanlivo nespojiteľné veci. Pri niektorých situáciach by vám ani nenapadlo, že to bude mať súvis s niečím iným. Dokáže čitateľa zavádzať a podsúva mu naoko nedôležité informácie, ktoré ku koncu môžu mať veľký význam a zamiešajú karty. 

Keďže je príbeh vyrozprávaný v tretej osobe, dostanete sa do života viacerých postáv. Predovšetkým budete vo svete Lane Baldwina a Lizzie King. On je syn najbohatšieho výrobcu whiskey a ona služobná v ich dome. Nemyslite si však, že viete o čo pôjde. Namyslený milionár a chudinka - lovestory. Tak to Wardová nezamýšľala nikdy. Jedná sa o romancu, je to príbeh lásky, ale sprevádzaný aj inými záležitosťami, nie je to všetko len o láske. Lane síce patrí k milionárom, ale žije v New Yorku, ďaleko od svojej rodiny a je spokojný. Bohužial jeden telefonát ho prinúti vrátiť sa domov. A v tom momente nastupuje čitateľ na horskú dráhu plnú zvratov a tajných zákutí. 

Ak ste už niečo od Wardovej čítali, tak ste si museli všimnúť, že nešetrí postavami. Aj v Kráľoch je veľké množstvo postáv. Ale nestratíte sa v nich, to vám garantujem. Každá z postáv má jasne stanovené miesto a črty. Nejdem sériu porovnávať s BDB, no takú jednu podobnosť vidím pri postavách. Sú stavané na rovnakých princípoch a vlastnostiach. Musím však povedať, že proti tomu nenamietam, pretože autorkine postavy som mala vždy rada. 
Prežívala som každú jednu emóciu. Už dlho sa mi nestalo, aby som sa pri čítaní tak vytáčala a prežívala všetko s postavami. 
Okrem Lizzie a Lanea sa bližše stretávame aj s Laneovým bratom Edwardom. Práve on podľa mňa bude v ústredí pokračovania. Bolo mi ho ľúto, keď som sa dozvedela všetky detaily o jeho živote a aj prostredníctvom jeho postavy autorka ukázala skazenosť celej, dalo by sa povedať patriarchálnej rodiny.  
Králové Bourbonu začínajú ako krásna rozprávka, ktorá sa zmení na drsnú realitu. Celá rodina vyzerá ako krásne červené jabĺčko, no pravda je taká, že vo vnútri je skrz naskrz prehnité. Ak máte radi domotané príbehy, kde je veľa zvratov, intríg a klamstiev, tak smelo do toho. Som rada, že autorka na záver vložila aj ukážku z pokračovania, dokonca už v priebehu deja vytvárala kopec zadných dvierok pre ďalšie dejové línie. 

HODNOTENIE: 5/5

4 komentáre:

  1. Tak na túto knihu som veľmi zvedavá. Čoskoro by mi mala dôjsť, a potom sa do nej pustím. S autorkou som sa zatiaľ stretla len veľmi okrajovo, ešte dávnejšie som od nej čítala niečo... eh, nepamätám si názov, ale viem, že tam bol nejaký pán X a tie jeho kapitolky ma tak brutálne nebavili, že som to nakoniec ani nedočítala. Ale okrem toho písala autorka veľmi dobre tie časti s inými postavami, tak teraz, keď som už staršia, rada by som to skúsila znovu. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som čítala jej sériu Bratrstva, no tie posledné časti nie :/ Už to ide s tou sériou trošku dole vodou. Kráľmi Bourbonu však podľa nič nepokazila a trošku sa vrátila k tomu, čím bývala. :) Určite skús, som zvedavá na tvoj názor ;) Snáď ťa to nesklame :))

      Odstrániť
    2. Tak to dúfam aj ja, ako som si všimla, nie je to najtenšia kniha :D :D Keby ma to nebavilo, dosť blbo by sa to čítalo. :D

      Odstrániť
    3. Tak tak, tá hrúbka je pomerne krutá, ale ide to rýchlo až na niektoré nezáživné opisy :D

      Odstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)