streda 27. januára 2016

RECENZIA: Alice Osemanová - Solitaire

Žáner: NA
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 328
Väzba: pevná
Originál názov: Solitaire

Anotácia:


Pokiaľ by vám to napadlo, toto nie je žiadna love story. Volám sa Tori Springová. Rada spím a rada blogujem. Minulý rok – pred tým všetkým, čo sa stalo s Charliem a predtým, než som sa musela vysporiadať s maturitou a prihláškou na vysokú a faktom, že jedného dňa naozaj budem musieť začať s ľuďmi hovoriť – som mala priateľov. Všetko bolo úplne inak, ale to teraz skončilo. Teraz je tu Solitaire. A Michael Holden. Viem, o čo sa Solitaire pokúša, a Michael Holden je mi ukradnutý. Naozaj. Solitaire je skvelý debut mladej Alice Osemanovej, ktorej hlavná hrdinka Tori je cynická až do špiku kostí a autentická stredoškoláčka rovnako ako jej autorka.
------------------------------------------------------------------------
Solitaire v období svojho vydania zažíval veľký úspech. Alice Oseman je mladá autorka, ktorá podobne ako každý tínedžer vedie veľmi bohatý internetový život. Mladým ľuďom sa približuje prostredníctvom blogovania. Mnohí z nich sa knihu rozhodli prečítať možno aj vrámci vyjadrenia akejsi podpory.


Kde začať?
Príbeh mladej tínedžerky, ktorá sa snaží nájsť samu seba. Ono to znie naozaj nádejne, no pravda je niekde inde. Autorkin štýl písania mi bol sympatický. Kopec priamej reči, málo opisov a čítanie išlo pomerne rýchlo. Problém sa však týka obsahu. Ten bohužiaľ nestojí za veľa. S časovým odstupom si uvedomujem, že v tej knihe v podstate o nič nešlo.



Je všeobecne známe, že pokiaľ si neobľúbite hlavnú postavu v knihe, tak sa to odrazí aj na vašom celkovom hodnotení. Tori možno brať ako outsiderku. Je to dievča, ktoré neprekypuje šťastím, ktoré neznáša disney rozprávky a ktorej myšlienky sa uberajú poväčšine depresívnym smerom. Svoje rovesníčky neznáša kvôli tomu, že sú žiadané a obľúbené. Už od začiatku je jej postoj pomerne flegmatický. Celý čas som však mala pocit ako keby svoj nezáujem iba predstierala, v skutočnosti by bola rada ako iné dievčatá. Spočiatku sa mi zdalo, že svoju hlúposť iba predstiera, no časom som zistila, že ona to nepredstiera - ona skutočne hlúpa je. Vyvolá konflikt, niekto jej na to jedovato odpovie a ona sa urazí a pritom si sama neuvedomuje, že to všetko vzniklo jej vinou.
Na druhú stranu v knihe vystupuje aj Michael Holden. Je to podivín, šíria sa o ňom všakovaké reči, ale viete čo si myslím? Je to tá najlepšia postava z celej knihy. Bláznivý, hanblivý, sympatický podivín. 
Okrem Holdena som si obľúbila ešte Torinho brata Charlieho. Úprimne povedané, keby sa kniha venuje prioritne jemu, asi by ma to bavilo viac, pretože ako postava ukrýva väčšie záhady.

Autorka sa príbeh zdutej tínedžerky rozhodla obohatiť ešte aj o nejakú skrytú zápletku. Je ňou práve divná skupina Solitaire, ktorá organizuje naoko rebelské skutky. Povedala by som, že to bolo poriadne pritiahnuté za vlasy, mohlo to niesť aspoň nejaké prvky skutočnosti.
Ako vidíte, mňa Solitaire sklamal a to som nemala ani očakávania. Viac nemám čo dodať. Tentokrát nevyužijem ani hodnotenie pierkami. Veľmi slabé. 


4 komentáre:

  1. Četla jsem mnoho negativních recenzí, takže se do knihy ani pouštět nebudu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To je škoda, ja som o knihe počula skôr v dobrom, takže ma mrzí, že možno nie je až taká dobrá ako sa zdalo. Každopádne pekná recenzia, ak na knihu narazím možno si prečítam, aby som videla aká vlastne je :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa to tiež mrzelo, lebo som počula dobré reči o knižke. Čiže ma aj trošku sklamala. Ale áno, každopádne ak sa ti dostane do ruky, posúdiš sama :) a Ďakujem

      Odstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)