piatok 13. novembra 2015

RECENZIA: Becca Fitzpatrick - Finále

Žáner: fantasy
Séria: Hush Hush
Diel: #4
Vydavateľstvo: Egmont
Počet strán: 440
Väzba: pevná s preobalom
Originál názov: Finale

Anotácia: 
Nora si je svojou láskou k Patchovi istá viac než kedykoľvek predtým. Hoci z nich rozdielny pôvod a osud môže urobiť nepriateľov, Nora sa k Patchovi nedokáže otočiť chrbtom. Teraz však musia čeliť najvážnejšej hrozbe. Prekoná láska širokú priepasť, ktorá ich delí? Dá sa znova vybudovať to, čo bolo zničené? Nepriateľské strany sú jasné - ale na ktorej z nich stojí Nora a na ktorej Patch?




Finále je záverečný diel anjelskej série Zavrhnutý. Ako je už zvykom, čitatelia od posledných častí majú vždy veľké očakávania, no a myslím si, že fanúšikovia Zavrhnutého zostali v určitej miere sklamaní.. a ak nie, tak ja teda určite áno.


Od Finále som jednoducho očakávala finále. Epické rozuzlenie, ktoré je sprevádzané samou akciou, napätím a všetkým čo k tomu patrí. Veď z témy vojny medzi dvomi znepriatelenými rasami sa dá vydolovať naozaj veľa. Samotná vojna mala byť ústredným motívom príbehu, čo sčasti splnené bolo, lenže takým okrajovým spôsobom. Autorka jej poskytla žalostne málo priestoru a zameriavala sa skôr na Norin nefilský život, jej ľutovanie sa a neschopnosť čokoľvek spraviť bez Patchovej pomoci.. no a samozrejme nedôvera k Patchovi, na to nesmiem zabudnúť. Tým mi liezla tentokrát znova na nervy.
Vo Finále malo prísť k úplnemu vygradovaniu deju. Toho sa však čitateľ dočká až na úplnom konci. Keby som mohla, tak prevažne polovicu tejto knihy by som vopchala do predošlej časti - do Ticha, ktoré bolo obsahovo dosť chudobné. Ticho mohlo byť príbehovo inak postavené, mohla byť do neho vsunutá táto prvá polovica z Finále, ktorá nebola obsahovo na zahodenie.  A v samotnom Finále by to autorka poriadne zdramatizovala.  
Keby bolo keby…
Autorke sa podarilo opäť ukázať svoj zmysel pre humor a to prostredníctvom Danteho. Ten sa o zábavu dokázal postarať spoločne aj s niekoľkými Patchovými a Scottovými hláškami. Patch síce stratil svoju vedúcu úlohu v postavení "šaša"a zabávača, no dokázal ma svojím správaním a rozhodovaním prinútiť k tomu, aby som si ho ešte viac obľúbila. 
Nora ani na konci série nezískala moje sympatie. Podľa mňa sa v tejto časti správala najhoršie. Nedokážem pochopiť, prečo nedôveruje svôjmu frajerovi, keď ho tak veľmi ľúbi. Takisto nikdy asi neprídem na to, prečo nedokáže premýšľať and vecami a pochopiť ich podstatu. Autorka sa jej životom zaoberala až nadmieru a robila v jej živote rôzne pochybnosti, nové udalosti, len aby sa vytvorila nejaká vedľajšia (nie veľmi podstatná) zápletka, ktorá by predĺžila knihu. 
Čo sa týka iných postáv, nebudem zabiehať do podrobností, ale podľa mňa to s niektorými vecami autorka už prehnala a neviem prečo, no mala som občas pocit, akoby jej dochádzali nápady a tak to nebolo veľmi premyslené - vyznelo to miestami odfláknuté. Nehovoriac o tom, že niektoré veci potom nedávali zmysel, keď sa to dá do súvislostí s tým, čo už bolo známe zo série. 
!SPOILER!
(A absolútne nehovorím o Scottovi, ktorého smrť bola úplne ale úplne zbytočná. Nikto tam nezomrel, tak si niekoho pochováme, veď v bitke niekto predsa umrieť musí. To autorke nedokážem odpustiť.)
Ohľadom toho záveru sa tiež nechcem veľmi rozpisovať kvôli spoilerom, no myslím si, že veľa záležitostí ostalo nevyriešených. Všetko sa to veľmi rýchlo zbehlo a všetko sa to narýchlo aj ukončilo. Ako som už vyššie spomínala, mala som pocit, že to bolo odfláknuté a táto odfláknutosť sa prejavila v najväščej miere pri posledných stránkach. 

Recenzia znie vcelku negatívne. No pravda je taká, že kniha nie je úplne najhoršia. Páčila sa mi akcia, ktorá mi bola ako čitateľovi poskytnutá, páčili sa mi poväčšinou postavy, humor a hlavne štýl písania. 



Celkový pocit zo série
Ako som už písala v recenzii na prvý diel, Zavrhnutý je moja srdcovka. Má celkom dosť chybičiek, hlavne posledné dva diely. No to nič nemení na mojej posadnutosti touto sériou. Zamilovala som si autorkin štýl písania, jej zmysel pre humor, snahu vytvoriť, čo najlepšie podmienky pre príbeh. Idea Zavrhnutého je výborná, dobre poňatá a neokukaná. 


HODNOTENIE: 3/5

6 komentárov:

  1. Fuu, toto som čítala už inak dávno. Ale tuším, že som mala také podobné vlažné dojmy... Autorka to podľa mňa mala nechať len pri jednotke (ktorá je aj pre mňa srdcovkou), ale aspoň trilógii.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som si urobila re-reading, ani neviem prečo :D Súhlasím, jednotkou to mohlo končiť- tá je totiž najlepšia :3

      Odstrániť
  2. mnooooo...v podstate súhlasím, aaaaaale!!! moje romantické srdiečko dojal koniec (aspoň čosi) ♥ Zavrhnutý - to je proste topka a tak to zostane....ťažko sa zháňa a aj viem perčo :)))) má primnoho priaznivcov na to, že už ju nechcú dostlačiť :/// to je škoda :) takže, aby som neodbočovaala..... ZBOŽŇUJEM túto sériu ♥ ♥ ♥ úplne najviac ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som dlho zháňala prvý diel, no nakoniec ho mám aj tak v češtine. Aj napriek tomu som rada :D Rada sa na sériu pozerám v mojej knižničke, je topka :3

      Odstrániť
  3. Tohle se většinou stane, když spisovatel napíše knihu, která je skvělá a stane se hitem. Chce na tom logicky vydělat co nejvíc a tak začne přidávat, jenže studnice inspirace není bezedná a tak se stane, že nápady občas dojdou. Pak je to jako nastavovaná kaše...Radši zůstat u jednoho kvalitního příběhu, než mít 5 pokračování bez šťávy, které si autor vycucal doslova z prstu a ještě u toho málem vypustil duši.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Týmto si to tuším najlepšie vystihla. Osobne si tiež myslím, že autorka nemala v pláne žiadne pokračovania, ale keď už zažila úspech, tak sa podvolila a začala to riešiť, v tomto prípade je škoda, že to trošku odfrkla :/

      Odstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)