piatok 16. októbra 2015

RECENZIA: Robert Galbraith - Volání kukačky (audiokniha)

Podrobnosti:
Žáner: detektívka
Séria: Cormoran Strike
Diel: #1
Vydavateľstvo: Plus (ekniha)
Pôvodný názov: The Cuckoo´s Calling
Interpret: Petr Oliva

Anotácia:
Keď sa slávna modelka Lula Landry vrhne dolu zo svojho zasneženého balkóna v londýnskej štvrti Mayfair, vyšetrovatelia rýchlo usúdia, že šlo o samovraždu. Prípad sa zdá byť uzavretý. Lulin brat má však stále isté pochybnosti. A najatý súkromný detektív má za neho odhaliť pravdu. Cormoran Strike je vojnový veterán, ktorý si z Afganistanu odniesol ťažké zranenie a jazvy na duši. Počas riešenia prípadu preniká do sveta distingvovaných mladých mužov a krásnych zvodných žien, prichádza na desivé súvislosti a sám sa ocitá v smrteľnom nebezpečenstve.



Za poskytnutie ebooku ďakujeme internetovému obchodu Audioteka.sk

V prípade Volání Kukačky ide o moju prvú knihu, ktorú som si mohla vypočuť cez slúchatka - teda ide o moju prvú audioknihu. Kedysi môj názor spočíval v tom, že čo sa jedná kníh, tak sú určené len na čítanie a všetky ostatné formy sú opovrhnutia hodné. Dnes však ďakujem portálu audioknihy.sk, že mi umožnili knihu si vypočuť a prehodnotiť môj názor. 
Autorom knihy Volání kukačky je oficiálne Robert Galbraith, avšak ihneď po vydaní sa zistilo, že sa jedná o pseudonym veľmi známej autorky J.K.Rowlingovej, ktorá má na svedomí aj čarodejnícku sériu Harry Potter.
Príbehu sa v tejto recenzii veľmi venovať nebudem, pretože si myslím, že anotácia poskytuje dostatočné množstvo informácií. Keby sa o príbehu rozpíšem, asi by som pokazila ľuďom, ktorí majú o túto knižku záujem, čitateľský zážitok. Iba vám poviem, že príbeh je naozaj spletitý a na veľa miestach prekvapivý. 

Čo sa týka samotného prevedenia audioknihy, tak musím povedať, že interpret Petr Oliva odviedol úžasnú prácu. Jeho hlas na mňa, ako na poslúchača, pôsobil veľmi príjemným dojmom. Vyznievalo to prirodzene, v žiadnom prípade to nebolo nútené. Aj keď hlas bol monotónny, tak nedochádzalo k tomu, že by som sa nudila. Petr Oliva dokáže narábať so svojím hlasom a to je veľký talent, čo sa preukázalo hlavne v situáciach, kde bolo potrebné vyvolať u poslúchača napätie. Audiokniha sa skladá z prológu, 89 kapitol a samozrejme epilógu. Medzi jednotlivými kapitolami sa spúšťa hudobná znelka, ktorá vám oznamuje, že ste práve zvládli kapitolu a pokračujete ďalej. Záznam je dlhý 17 hodín a 40 minút, čiže keby ste veľmi chceli, tak by ste si to vypočuli aj za jeden jediný deň, no to by som neodporúčala. Mohlo by sa stáť, že by vám v deji unikali veci. 
Na záver by som vám teda chcela povedať, že audioknihy sú výhodné v mnohých veciach. Môžete sa venovať knihám aj pri činnostiach, pri ktorých by ste papierové knihy nemohli využiť - ako napríklad pri upratovaní, umývaní riadu, behaní a iných rôznych aktivitách. 

2 komentáre:

  1. bože, ja som audioknihu stále stále "neochutnala". akosi sa toho bojím, že sa nebudem vedieť sústrediť a teda mi ujde dej. neviem si pomôcť, ale minimálne ešte dlho nesiahnem po audioknihe,, rozmýšľam ale, či sa potom bude rátať kniha za prečítanú, keď si ju len vypočujem, haha :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Má to výhody, dá sa popritom robiť kopec iných vecí, ja som napríklad pri počúvaní umývala okná :D Tiež som sa audiokníh ale bála predtým. Ale je to fajn :3

      Odstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)