nedeľa 25. októbra 2015

RECENZIA: Ester Anas Bukvajová: Za všetkým hľadaj chlapa

Žáner: román pre ženy
Vydavateľstvo: Marenčin PT
Počet strán: 224
Väzba: brožovaná

Cesta za láskou býva rozmanitá a často strastiplná, najmä ak máte povesť „zlodejky mužov“ ako Eliška, ktorá lásku považuje za jediný liek na svoju doráňanú dušu. Prijíma obdiv a záujem mužov v naivnej viere, že v mene lásky a boja s fóbiami je dovolené všetko... Aj kradnúť mužov kolegyniam! Na pozadí príbehu o Eliške sa rozvíjajú aj vzťahy jej troch kolegýň – žiarlivej intrigánky Zity, podozrivo veselej Lenky a Veroniky, ktorá je šťastne vydatá za obľúbeného herca. Ale je všetko tak, ako to vyzerá? Je Eliška naozaj zlodejka alebo skôr obeť? Emocionálny a svieži román o láske a úprimnosti, o tom, že myšlienky sú ako bumerang a zázraky sa dejú.

Za všetkým hľadaj chlapa je presne ten typ knihy, na ktorý som pri vydavateľstve MarenčinPT zvyknutá. Jednoduchý príbeh zo slovenského prostredia, ktorý sa na nič nehrá a podáva životný príbeh na 90% zhodný s realitou.
Aj napriek tomu, že nevyhľadávam - veľmi nemusím príbehy, kde sú postavy staršie ako 30 rokov a kde sa rieši téma manželstva, kariéry a podobných záležitostí, tak táto knižka ma dokázala vtiahnúť do deja. Napodiv sa rýchlo čítala, o čom svedčí aj to, že som ju prečítala za necelé 3 hodiny a môžem o nej kľudne povedať, že ma bavila, až na pár momentov.

Autorka tejto knižnej "jednohubky" vsadila na istotu - rozhodla sa využívať krátke vetné konštrukcie, ktoré pri čítaní rýchlejšie ubiehajú a predsa len zaujmú a chytia viac čitateľov, ako siahodlhé memoáre. Jednoduchý príbeh - jednoduchý štýl písania. Som rada, že sa autorka vyhla opisom prostredia a emočným výlevom, aj keď myšlienkových pochodov tam miestami bolo na môj vkus veľa - boli trošku rušivým elementom, pretože sa točili len ohľadom jednej veci.
Ústredným motívom sú ľudské vzťahy, či už tie ľúbostné alebo pracovné. Každý jeden je komplikovaný a častokrát nespravodlivý a neriešiteľný - aspoň v danej chvíli. O tom sa presvedčila aj Eliška a prostredníctvom nej sa môžete presvedčiť o skazenosti niektorých ľudí. Cieľom knižky je podľa môjho názoru aspoň z časti poukázať na vlastností ľudí. Odsudzovanie, zlo, chamtivosť, závisť, pažravosť po peniazoch (v dnešnej dobe známe zlatokopky), menovať by sa toho dalo ešte veľa a všetko toto si pri čítaní zažijete. Občas sa mi až rozum pozastavil.

Eliška je príjemná postava, ktorá vás sprevádza jej životom. Životom sa prebíja, snaží sa nájsť to najlepšie a dosiahnúť pokoj. Bohužial častokrát hľadá oporu v mužoch, ktorí ju sklamú a nikdy jej nedajú to, čo ona potrebuje cítiť - náklonnosť. Bola mi väčšinu času sympatická, prežívala som s ňou jej strasti, no niečo jej chýbalo na to, aby ma niečím ohúrila a udržala sa mi v mysli. Po prečítaní mi dokonca ostalo aj zopár otáznikov ohľadom nej,
ktoré nedokážem nijako vymazať, čo naozaj nemám rada.

Za všetkým hľadaj chlapa prečítate raz - dva. Stačí len niekoľko hodín a prežijete život niekoho iného. Na dovolenku alebo len letné opaľovanie ako stvorené. Blízke slovenské prostredie, reálne životné situácie  môže predstavovať ideálnu voľbu. Možno z nej nepadnete na zadok, ale čítať sa to dá. :)

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu MarenčinPT.

HODNOTENIE: 3/5