RECENZIA: Ergall - Galgad: Příběh strážce Země

Diel: 1. diel
Vydavateľstvo: na vlastné náklady
Počet strán: 232 strán
Väzba: brožovaná väzba

V dávných dobách, v dolině obehnané horami, se probudí nejmocnější strážce Gathary. Není to náhoda. Na svět přišli ti noví, odlišují se od ostatních, narušují snad křehkou rovnováhu?
Navíc se schyluje k válce mezi lidmi, nadvláda zdvojeného kříže rozpíná ruce. Galgad pátrá po pravdě. Nenalézá však vlky ani ostatní.
Nechte se okouzlit poutavým příběhem, nechte se uchvátit prastarými lesy, v nichž tečou čisté řeky. Budete mít pocit, jako byste sami chodili těmi místy, potkávali tvory z dávné říše. Obdivujte hrdiny i obyčejné lidi, kteří se snaží bojovat s nepřízní osudu.
Odhalte kruté pravdy našich činů.

Za poskytnutie výtlačku ďakujeme samotnému autorovi.

Anotácia knihy bola veľmi zaujímavá, a práve vďaka nej som sa rozhodla knihu si prečítať. Keď mi kniha došla domov, bola som veľmi prekvapená jej veľkosťou. Myslela som si, že to bude kniha klasického formátu. Ale nie. Táto kniha ma prekvapila tým, aká bola malá. A tak som bola v tom, že knihu budem mať raz dva prečítanú. Ale tempo, akým som knihu páčila, sa mi vôbec nepozdával. Čítanie tejto knihy bolo pre mňa veľmi zdĺhavé a miestami som sa musela nútiť, aby som sa ku knihe zas vrátila.

Neviem čím to bolo spôsobené. Ale asi tým, že akosi mi nesadol autorov štýl písania. Ale samozrejme nemusíte so mnou súhlasiť. Ja osobne nepreferujem knihy,v ktorých sa nachádza veľa opisu. A tu bohužiaľ na takú útlu knihu bolo toho opisu až až. A tak už po pár stranách som sa prestala tešiť na knihu, pretože ma odrádzalo množstvo opisu. Ale je jasná, že niekomu mohol autorov štýl veľmi sadnúť a boli spokojný. No na moje veľké potešenie počiatočné množstvo opisu sa postupne zredukovalo a autor sa viac venoval príbehu ako opisu vonkajšieho prostredia, takže nakoniec to bolo príjemné čítanie. Ale aby ste si nemysleli, že som negatívna, tak predsa sa našlo niečo, čo ma veľmi zaujalo. Autor má perfektnú slovnú zásobu. A vďaka tejto slovnej zásobe som prečítala každé jedno slovo tých zdĺhavých opisov, pretože čitateľ sa tak mohol priučiť nejednému novému a zaujímavému slovu.
     Autor sa nám pokúša prostredníctvom svojej knihy ukázať ako sa ľudia správajú k prírode. Je skvelé vidieť, že nie všetci sme rovnakí, a že stále existujú ľudia, ktorí sa zaujímajú o našu planétu. Autor má obrovské plus, že sa odvážil spracovať práve túto tému a zasadiť ju do príbehu ako celý základ knihy. Má môj obdiv, pretože si myslím, že dnešnej dobe čitatelia skôr vyhľadávajú knihy tipu, ktoré sú určené skôr na oddych a relax a nezaoberajú sa vážnejšou témou.

Začiatok knihy bol pre mňa veľmi zdĺhavý a vliekol sa. Ale postupne príbeh naberal na
obrátkach a kniha začala
byť konečne zaujímavá a pútavá. Príbeh, ktorý nám autor ponúka sa odohráva v časoch dávnych, ktoré boli príznačné vojnami a bojom o teritória. Príbehom nás viac-menej sprevádza hlavný hrdina knihy, Galgad. No postupne sa dozvedáme aj o ostatných postavách, ktoré postupne preberajú jeho funkciu a tak sa aspoň ako tak viacej zamotávame do hĺbky príbehu. Aspoň z časti.

Kniha obsahovala veľa postáv, čo bolo ďalšie veľké plus, pretože to nebolo nudné a celý príbeh sa tak netočil len okolo jednej postavy. No veľmi ma mrzelo, že autor nevenoval dostatočnú pozornosť svojím postavám. Keby sa počas príbehu pristavil pri jednotlivých postavách, a ich minulosť nejakým spôsobom zakomponoval do príbehu, bolo by to oveľa pútavejšie, a vedeli by sme sa oveľa viac stotožniť s danými postavami. Myslím si, že príbehu chýbala určitá hĺbka. Ale táto absencia sa dá tolerovať, pretože je to zaujímavý príbeh, plný akcie a nečakaných udalostí, ktoré nútia čitateľa dočítať knihu plný očakávaní, ako sa príbeh skonči.

Daná kniha je vhodná na oddychové čítanie, ktorá je plná fantasy. I keď kniha mala svoje muchy, ale to asi každá, neľutujem, že som mala tú možnosť začítať sa do tejto knihy. Pretože kniha bola plná akcie a nečakaného konca. A myslím si, že môžem povedať, že kniha nesie veľmi pekné posolstvo, nad ktorým by sa mal každý čitateľ zamyslieť. Takže knihu môžem odporúčať. Pre mňa bolo najdôležitejšie, prehrýzť sa cez ten zdĺhavý začiatok a potom to už išlo ako po masle.

Hodnotenie: 3/5