RECENZIA: David Levithan - Den co den

Žáner: Dobrodružný thriler, Sci-fi
Počet strán: 344 strán
Väzba:  pevná väzba
Vydavateľstvo: CooBoo CZ
Originál názovEvery Day

Každý den se probudíte v jiném těle, každý den žijete život někoho jiného. A tak platí jedna jediná zásada – vyhněte se tomu, aby si někdo všiml, že na jeden den přebýváte v těle někoho jiného a nepleťte se do jeho života. Vše je v pořádku, až do rána, kdy se probudíte v těle Justina a zamilujete se do jeho přítelkyně Rhiannon. Od toho okamžiku všechna pravidla, podle nichž jste až do teď žili, přestávají platit. Konečně se objevil někdo, s kým chcete být den co den.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Preskoly.sk

Prinášam Vám recenziu na jednu zaujímavú knihu. Nejedná sa o žiadnu horúcu novinku, ktorá by  trónila na hlavných pultoch v kníhkupectvách, no aj tak si myslím, že po tejto knihe sa oplatí siahnuť. I keď mala svoje muchy, ktoré boli trošku väčšie ako by som chcela...

Čítaj viac...

Prinášam Vám recenziu na zaujímavú a neobvyklú knihu z názvom Den co den. Kniha mala veľmi dlhú a strasti plnú cestu až kým sa dostal ku mne a ja sa mohla do nej konečne začítať, zo všetkým elánom, ktorý som v sebe mala.

No po pár stranách tento môj elán až príliš rýchlo opadol. A to ma trochu mrzelo, pretože mi stačilo len pár strán plných opisu, aby mi pokazili nadšenie pre túto knihu.
     Kniha je podľa mňa veľmi špecifická a pre mňa bola iná ako ostatné. Celkovo príbeh ako taký bol pre mňa nový a jedinečný - teda niečo nove s čím som sa ešte nestretla. Možno Vy ostatní, ste sa už stretli s knihou s podobnou témou, no ja zatiaľ nie.
Spisovateľ David Levithan má veľmi zaujímavý spôsob písania. No musím sa priznať, že mne jeho štýl písania nesadol. Na môj vkus sa v knihe nachádzalo až príliš veľké množstvo opisu. Chápem, že v knihe je opis veľmi dôležitý, ale toto bolo na mňa moc. A to hlavne aj pre to, že som chcela vedieť ako sa bude príbeh našej hlavnej postavy odohrávať ďalej a ne čítať si o niekom v kom sa prebudil - jasné bolo to dôležité, ale mne by tam stačilo jemné a krátke načrtnutie postavy, v ktorej sa práve ocitá - ale nebudem predbiehať udalosti. Takže späť k jeho štýlu. Kniha je písaná v prvej osobe jednotného čísla a tak máme "čerstvý" prísun informácií o našom hrdinovi, ktorý s nech označovať A. Ak sa volá nejako inak, tak mi to meno potom v knihe muselo niekam ujsť. :D

Síce ma autor veľmi nezaujal svojím štýlom písania, ba priam naopak, mierne odradil, tak aspoň z malej časti to vynahradil zvláštnym príbehom. No bohužiaľ len z malej časti.
         Celá kniha je budovaná na jednom fakte a to: že náš hlavný hrdina A sa deň čo deň ocitá v tele niekoho úplne iného. A tento jav sa nikdy neopakuje. V tele jedného človeka sa ociitne vždy len raz. Touto svojou "návštevou" sa snaží, aby nejak veľmi nezasiahol do myšlienok a harmonogramu osôb, v ktorých sa ocitá. No všetko sa zmení v deň 5994, keď sa ocitol v tele Justina. To by nič nebolo, no on - A sa zaľúbil do Justinovej priateľky Rhianon. A práve táto jeho láska dá do behu všetky udalosti, ktoré dej knihy posúvali ďalej.
     Celkový nápad na knihu, kedy sa niekto ocitá deň čo deň v niekom inom, je veľmi zaujímavý. A je fajn, že autor sa nezameral len na tú prítomnosť, ale oboznámil nás aj s nejakou tou minulosťou našej hlavnej postavy A. A síce sa deň čo deň budil ako niekto iný, stále ho láska tiahla k Rhianon a tak sa nám na pozadí tejto zvláštnej kombinácie fantasy knihy ocitá aj nejaké tá romantická zápletka a istým spôsobom aj nejaký ten ľúbostný trojuholník. No celkový vývoj príbehu a hlavne pre mňa nedoriešený koniec knihy sa mi veľmi nepáčil. Vedela som si predstaviť, že sa nejak zo svojej situácie dostane, no... Nebudem viac prezrádzať. Siahnite po knihe a dočítate sa.

No a celkový záver mojich pocitov, ktorý vo mne kniha zanechala je veľmi nejasný. Pretože kniha mala svoje svetlé stránky, no neviem či boli dosť svetlé na to, aby sa stiahli tie negatívne.
     Za veľké pozitívum hodnotím originalitu celého deja, nečakaný záver a autorovu fantáziu, ktorú využil pri vytváraní všetkých postáv, v ktorých s náš ocital.
     No na druhej strane sú tu aj tie negatíva ako napríklad: síce zaujímavý, no pre mňa nie uspokojivý koniec knihy; autorov štýl písania, ktorý mi veľmi nesadol, pretože v knihe sa nachádzalo veľa opisov a miestami hluché miesta...
     No i tak knihu odporúčam, ale len na oddychové čítanie...

Hodnotenie: 2,5/5