piatok 25. septembra 2015

RECENZIA: Becca Fitzpatrick - Zavrhnutý

Žáner: fantasy
Séria: Hush Hush
Diel: #1
Vydavateľstvo: Egmont
Počet strán: 392
Väzba: pevná s preobalom
Originál názov: Hush Hush

Anotácia: 
Nora Greyová je svedomitá, chytrá a rozhodne nemá rada riziko. Lenže sa zaľúbi do Patcha a to je jej prvá chyba. Patchova minulosť je totiž všetko, len nie nevinná. A najlepšie, čo kedy urobil, bolo, že sa zaľúbil do Nory. Zoznámili sa na hodine biológie a Nora chce jediné - držať sa od neho čo najďalej. Lenže, ako sa zdá, Patch je vždy o dva kroky napred. Dievčina na sebe cíti jeho pohľad, aj keď Patch nie je nablízku. Cíti jeho prítomnosť, aj keď je v izbe sama. A keď svoje očarenie nedokáže ďalej tajiť, vyjde najavo, kto Patch v skutočnosti je a prečo ju vyhľadal. A za všetkými otázkami, ktoré sa dotýkajú jeho minulosti, si Nora a Patch môžu navzájom položiť len jedinú: "Ako hlboko dokážeš padnúť?"


Séria Zavrhnutý patrí medzi moje najväčšie srdcovky. Čítala som ju už najmenej 10krát, príbeh poznám naspamäť, no to nemení nič na tom, že ma dokáže stále pohltiť a stále ma baví. Becca Fitzpatrick sa zapísala medzi moje obľúbené autorky.  

Zavrhnutým sa príbeh začína. Čitateľ sa zoznamuje s Norou Greyovou, vzornou študentkou strednej školy. Jej normálny život sa zmení, keď si k nej sadne záhadný študent Patch Cipriano. Je to jedno veľké klišé, ktoré je však čitateľovi dobre podané

Autorka si zvolila naozaj sympatický štýl písania. Využíva krátke vetné konštrukcie a množstvo priamej reči, čo ako ste už iste postrehli v predchádzajúcich recenziách, mám na knihách rada. Páči sa mi, keď sa dej posúva dopredu prostredníctvom dialógov a nie pomocou opisov, ktoré zväčša bývajú len vatou a hluchých miestom v príbehu. 

Do samotného príbehu sa dá dostať ľahko, pretože úvod nie je zaťažovaný zbytočnými podrobnosťami zo života hlavnej postavy, ktoré v danej chvíli nie sú potrebné. Autorka sa snaží nevychŕliť na čitateľa všetko naraz, čo je veľmi múdry krok. Z mojej skúsenosti môžem povedať, že nemám rada, keď je v knihách podané všetko dôležité v jednom momente. Nedokážem si také kvantum nových vecí hneď zapamätať, no a časom sa mi pri čítaní stáva, že si veľa vecí už nepamätám - takže listujem naspäť. Čo je veľmi nepraktické a takisto opadáva aj môj záujem. 
Potešilo ma teda, že informácie boli dávkované postupne. 

Vo fantasy literatúre je už veľa kníh s anjelskou tématikou. Väčšinou s romantickou zápletkou. Spomedzi týchto kníh ma ale žiadna neočarila tak, ako Zavrhnutý. Autorka sa na anjelský svet neupla. Nesnažila sa ho za každú cenu vopchať do každej situácie. Dlhú dobu čitateľa nechávala v domnienke, že sa jedná o klasický YA príbeh v koncepcii ZLÝ CHLAPEC - DOBRÉ DIEVČA. 

Ďalším dôvodom mojej očarenosti je humor. Pri tejto knihe som sa veľakrát uškŕňala od ucha k uchu - a to hlavne kvôli Patchovi, ktorý má vždy po ruke nejakú hlášku. Nehovoriac o jeho vystupovaní: arogantný, tajomný, drzý, rád sa zahráva... Podľahla som mu v prvom momente jeho objavenia sa. :3 :3 S kým iným si spájať pojem BAD BOY, ak nie s Patchom - je síce anjel, ale nenechajte sa oklamať. On je vzorovým príkladom zlého chlapca. Je jednoducho TOPKA! 
... áno v tomto príbehu je aj Nora. Podľa nej jej Patch strpčuje život, chce sa od neho držať čo najďalej. Nemôžem povedať, že by mi vadila. Bola sympatická, no mala aj zopár svojich chvíľ, kedy konala impulzívne a nenechala si nič vysvetliť. (Aspoň v prvom dieli bola znesiteľná). 
Niektoré vedľajšie postavy síce mali malú rolu, no taktiež boli sympatické. (RIXON :3). 

Zavrhnutý však nie je iba love story. Autorka sa dobre popasovala aj s napätými a akčnými situáciami. Hlavne ku koncu to nabralo obrátky a otáčanie listov išlo neskutočne rýchlo, pretože všetko sa začalo zauzľovať.




“You smell good, too,” said Patch


"It’s called a shower.” I was staring straight ahead. When he didn’t answer, I turned sideways. “Soap. Shampoo. Hot water.”
"Naked. I know the drill.” 




But if I hadn't fallen, I wouldn't have met you.” 



HODNOTENIE: 5/5

2 komentáre:

  1. Úplne totálne s tebou súhlasím...dialógy sú coool a táto séria je dokonale parfait...taktiež som ich prečítala viackrát a vždy sa k nim veľmi rada vraciam...zbožňujem HushHush a rozhodne patrí na moju top1♥

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)