RECENZIA: Becca Fitzpatricková - Čierny ľad

Žáner: Thriller
Vydavateľstvo: Egmont SK
Počet strán: 400
Väzba: Pevná
Originál názov: Black Ice

Britt Pfeifferová sa spolu s kamarátkou chystala na výlet do Tetonských hôr, nečakala však, že sa k nim bude chcieť pridať jej bývalý priateľ Calvin, na ktorého nedokáže zabudnúť. Než stačí Britt spracovať svoje city ku Calvinovi, búrka prinúti dievčatá požiadať o prístrešie mladíkov v osamelej chate. Muži však utekajú pred zákonom a návštevníčky uväznia ako rukojemníčky.
Britt výmenou za svoj život súhlasí, že mužov prevedie cez hory. Vie, že musí zostať nažive, aby ju Calvin našiel. Všetko sa ešte zhorší, keď Britt objaví dôkazy o vraždách, ku ktorým v horách došlo. To z nej môže urobiť ďalšiu obeť.Nič nie je také, ako sa zdá, a všetci vrátane Masona, jedného z Brittiných únoscov, majú nejaké tajomstvá. Je Mason nepriateľ alebo spojenec?

Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Alterego.sk

Beccu Fitzpatrick môžete poznať vďaka jej fantasy sérii o padlých anjeloch - Zavrhnutý. Práve touto sériou sa mi autorka dostala do povedomia, ba čo viac, dostala sa aj do zoznamu mojich najobľúbenejších spisovateľov.

Becca sa po Zavrhnutom rozhodla upustiť od fantasy a tak napísala knihu Čierny ľad, ktorá sa radí do žánru thriller. Po prečítaní som si uvedomila, že autorka má naozaj talent pre písanie, pretože okrem skvelej anjelskej série sa výborne popasovala aj s úplne iným žánrom.

Príbeh je založený na známom klišé. Dve kamarátky sa rozhodnú stráviť čas v horskej chate, no na tú sa nikdy nedostanú kvôli snehovej kalamite. Musia preto o pomoc požiadať niekoho v okolí - a vtedy to začína. Podobných príbehov tu už bolo mnoho - či už v podobe knižnej alebo filmovej. Bývajú často predvídateľné, čo platí aj o Čiernom ľade, no musím povedať, že aj napriek tomu ide o dobré čítanie. Dalo by sa povedať, že som predvídala trištvrtinu vecí, ktoré sa v priebehu knihy udiali, no našlo sa aj pár momentov, ktoré som neočakávala. Počas čítania čitateľ narazí na niekoľko vecí, ktoré veľmi nedávajú zmysel, no keď sa mozaika pospája, tak ľahko pochopí. Lepšie pochopenie príbehu a vzťahov zabezpečuje retrospektíva, ktorá sa na niektorých miestach objavuje.
Ako čitateľovi sa mi páči, že sa v deji nenachádzajú hluché miesta, tzv. vata. Každá veta má svoju hodnotu a nedovolí, aby sa príbeh stal nudným. Autorka monotónnosti predchádza aj dávkovaním napätia, ktoré dodáva knihe iskru a posúva dej vpred.

Postáv v príbehu nie je veľa. Britt s jej kamarátkou Korbie tvoria ženské zastúpenie a Mason, Shaun spolu s Calvinom to mužské. Viac postáv čitateľ nespozná. Možnože práve vďaka tomu je každá postava prepracovaná do detailov. Podľa môjho názoru boli však o kúsok viac prepracovanejšie mužské postavy. Veľa toho v sebe ukrývali, tým pádom toho vedeli viac poskytnúť. Už pri sérii Zavrhnutý som si uvedomila, že autorka dokáže vytvoriť úžasné postavy a hlavne tie mužského pohlavia. Dokáže im vdýchnuť šarm, iskru, humor a všetko, čím majú muži disponovať. Prinúti vás podľahnúť aj "padouchovi". Konanie postáv vytvorí v čitateľovej hlave neraz otázky. Britt ako hlavná hrdinka pôsobí až na niektoré pasáže sympaticky. Snaží sa riešiť veci rozumne, aj keď niekedy podľahne impulzívnosti.

Čierny ľad spĺňa podmienky thrilleru. Je nabitý akciou, ktorú sprevádza napätie, poskytuje prekvapivé zvraty, ale ponúka v malej miere aj humor, dokonca i lásku.
Aj napriek tomu, že sa Čierny ľad radí k thrillerom, ide o oddychové čítanie, ktoré plynie rýchlo vďaka jednoduchému štýlu písania.

HODNOTENIE: 4/5