RECENZIA: Kiera Cassova - Elita

Žáner: Young Adult, Sci-fi
Séria: Selekcia
Diel: 2. diel
Vydavateľstvo: Coo Boo
Počet strán: 312 strán
Originál názov: The Elit

Z tridsiatich piatich dievčat v Selekcii zostalo už len šesť elitných súperiek. America spolu s nimi naďalej bojuje o lásku princa Maxona, budúceho vládcu Illey, avšak stále si nie je istá, komu skutočne patrí jej srdce. Keď je s Maxonom, srdce sa jej chveje vzrušením, no zároveň sa obáva ich spoločnej budúcnosti. Pri Aspenovi, prvej veľkej láske, zas nedokáže zabudnúť na všetko krásne, čo spolu zažili. Elitné dievčatá sú však odhodlané získať princa pre seba za každú cenu. Konkurencia je stále tvrdšia, a preto sa aj America musí rozhodnúť. Neuľahčujú jej to ani rebeli, ktorí chcú zvrhnúť vládu kráľa, Maxonovho otca, a žiadajú zrušenie Selekcie. Keď si je America už istá svojím rozhodnutím, stane sa čosi nečakané a všetko sa zmení. Vyberie si napokon rozprávkový život s princom Maxonom alebo lásku Aspena, ktorý je jej bezpečným prístavom?

Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Alterego.sk

Čítaj viac...

Po dočítaní prvého dielu - Selekcie, som sa nevedela dočkať, kedy sa budem môcť začítať do druhého dielu. Prvý diel bol pre mňa úžasný. Autorka nám zobrazila skvelý a jedinečný nápad na príbeh. Tento príbeh v spojení s jej štýlom písania bol pre mňa na nezaplatenie. A preto bolo jasné, že akonáhle som dočítala prvý diel, hneď som chcela mať druhý po ruke aby som mohla pokračovať v príbehu. No nakoniec druhý diel sa pre mňa stal sklamaním.

Tak ako bola prvá kniha písaná úplne super, bola viac-menej napísaný aj druhý diel. Stále to bol autorkin štýl písania, ktorý sa mi už v Selekcii zapáčil.
Aj druhý diel sa čítal veľmi ľahko a plynule. Presné opisy nám dopomohli aby sme si vedeli predstaviť situácie, v ktorých sa postavy ocitali.

Avšak Elita akosi pre mňa stratila ten "šmrnc". V knihe sa dokopy nič nedialo. Celý príbeh mi prišiel veľmi silený, zdĺhavý. V knihe sa podľa mňa nachádzalo príliš veľa hluchých miest, ktoré len brzdili celý dej, ktorý bol aj tak sám o sebe o ničom. Žiadna hlbšia zápletka, napätie, tajomno. No proste nič. Čo bola škoda, pretože prvý diel bol fantastický.

Mne osobne najviac na knihe vadilo, že autorka celý 2. diela zasvätila ľúbostnému trojuholníku, ktorý pozostával: America - Maxon - Aspen. Podľa mňa je to už otrepané a ľúbostný trojuholník nájdeme skoro v každej druhej knihe. Kierra Cass sa hlavne zamerala na pocity Americi. A to bol totálny bordel. To dievča nevedelo čo chce. Stále si kládla tu istú otázku: Koho si vybrať. Keď bola s Aspenom - tak mala oči len pre neho. Ale akonáhle sa objavil Maxon tak na Aspena zabudla a zas opačne. Pre mňa to bola totálna hrôza, vďaka ktorej som znenávidela hlavné postavy tejto knihy.

Ale aby to nevyznelo, že kniha bola stále len nudná a môj názor je na ňu jen negatívny, tak treba spomenúť aj pozitívne stránky Elity.
Samozrejme, že dej neboj stále len nudný a monotónny. Boli tam určité odbočenia od tej jednoliatosti a práve tieto odbočenia - v podobe nejakého toho zvratu či napätia ma  - ma nútili knihu dočítať a neodložiť ju nedočítanú na poličku. Ale aj keď som asi viac negatívna ako pozitívna, kniha má niečo do seba. Veľké plus Elity je, že tento diel zanechal vo mne veľa pocitov. Či už počas čítania alebo celkový koniec knihy. Tieto pocity vo mne nedokázala vyvolať Selekcia.

Nakoniec ostalo už len 6 dievčat, ktoré sa snažia získať srdce Maxona a hlavne korunu a tak sa stať princeznou Illey. Vďaka tomu, že v hre ostalo už len 6 dievčat, autorka nám bližšie priblížila ich skutočné charaktery. A s týmto počtom vzrástla aj dievčenská konkurencia a nevraživosť. Takže bolo prirodzené, že kniha bola plná intríg. Bolo to celkom "osviežujúce" a vytrhlo to dej z tej nudnej hladiny, v ktorej sa nachádzal.

I keď som mala niekedy sto chutí Americu prefackovať, aby sa spamätala a konečne sa rozhodla, že čo v živote chce - a hlavne koho chce, aj tak sa teším na tretí diel. Len dúfam, že nebude pre mňa sklamaním, pretože si myslím, že aj keď Elita nebola pre mňa až tak skvelá ako Selekcia stále to je jedna z tých najlepších sérii, aké som kedy čítala.

Hodnotenie: 3/5