nedeľa 3. mája 2015

RECENZIA: Gail McHugh - Stretnutie

Podrobnosti:
Žáner
: Ľúbostný, erotický román
Séria: Collide 
Diel: 1. diel 
Počet strán: 376 strán
Väzba: pevná väzba
Vydavateľstvo: Ikar
Originálny názov: Collide

Anotácia:
Jej myseľ neľútostne bojuje proti tomu, čo jej telo vie už dávno. Túži po Gavinovi... šialene.
Po skončení vysokej školy a nečakanej matkinej smrti sa Emily Cooperová presťahuje do New Yorku, aby tam začala nový život so svojím novým priateľom Dillonom Parkerom. Je mu vďačná, že počas jej najťažších chvíľ bol pozorný, starostlivý a veľkodušný. Nevie si predstaviť život bez neho – aj keď vnútorný hlas ju napomína, aby spomalila.
Emily si na začiatok nájde prácu v reštaurácii – a potom stretne Gavina Blaka. Gavin, bohatý a známy plejboj, je nebezpečne príťažlivý a očarujúci muž. Ich prvé stretnutie je krátke, no stačí na to, aby sa v Emily prebudili všetky zmysly. Ich cesty sa nečakane znovu skrížia a vzájomnú príťažlivosť už nemožno zastaviť. Emily sa tomu pre pocit viny voči Dillonovi bráni, ale Gavin sa nemieni vzdať bez boja. Lenže dôvera je krehká, sklamanie obrovské a napokon sa schyľuje k unáhlenej svadbe... Keď však Dillon ukáže svoju pravú tvár, Emily vie, že musí niečo urobiť, inak zničí všetkých vrátane seba. Ale ako sa má rozhodnúť, keď nemôže veriť ani vlastnému srdcu?

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.

Ahojte! Prinášam Vám recenziu na aprílovú novinku stretnutie od autorky Gail McHugh. Musím povedať, že kniha ma veľmi prekvapila. Či už pozitívne alebo negatívne sa dozviete v celej recenzii.

Čítaj viac... 

Táto kniha ma nesmierne prekvapila. Po prečítaní anotácie som mala pocit, že je to kniha, ktorá sa svojím príbehom chce priblížiť k 50 odtieňom sivej. I keď som 50 odtieňov nečítala (a ani nemienim čítať) kniha nebola nakoniec až taká hrozná a mala celkom zaujímavý príbeh. Aj keď mi niektoré postavy miestami liezli a nervy.
Kniha sa vcelku dobre a rýchlo čítala. Ja sama som túto knihu prečítala za 3 dni. Autorka ma dobrý štýl písania, aj keď na môj vkus tam bolo o trošičku viac opisu. Ale nebolo to nič hrozné ako pri niektorých knihách. Tento opis mi tu neprekážal. Vďaka nemu som sa dokázala vžiť do situácií, v ktorých sa postavy ocitali. A aj vďaka štýlu písania, určite siahnem aj po ďalších knihách, ktoré autorka napíše.

Naša hlavná hrdinky tejto knihy je mladá Emily, ktorá sa po dokončení vysokej školy a nečakanej smrti svojej matky presťahovala z Colorada do New Yorku, kde býval jej priateľ Dillon. Zo začiatku knihy som si povedala, že toto bude určite ten typ ženskej postavy, ktorý mi nebude liezť na nervy. Ako to u väčšine hlavných hrdiniek je. No ako som sa dostávala v príbehu ďalej, Emily vo mne zanechávala zmiešané pocity. A niekedy mi miestami liezla až na nervy a nevedela som si vysvetliť jej konanie a jej zmýšľanie. 
Nesmierne ma vytáčala jej nerozhodnosť. Bolo jasné, že s Gavinom sú si súdený, no ona pred týmto faktom zatvárala oči a ostávala aj naďalej s Dillonom, len preto, že bol pre ňu oporou v najťažšej situácii, a pritom nechcela vidieť jeho skutočnú povahu.

Dillon. Ten chlap ma nesmierne iritoval. Bol povýšenecký a zahľadený do seba. S Emily si spravil svoj majetok, na ktorý na nemôže žiaden iný chlap pozrieť. Jej názory nebral do úvahy. Nevedela som pochopiť ako Emily dokáže s takým narcistickým mužom vydržať. Dillon sa v tejto knihy ukázal ako beznádejný idiot.
Odkedy Emiliny kamarátky, u ktorej bývala, Olivia nazvala Dillona Dilinom, nedokázala som ho volať už nijak inak.
Ale postava Dillona priniesla jedno pozitívum. Vďaka nemu som si uvedomila, že Emily bola silná žena, keď dokázala s takým chlapom žiť.

A koniec ľúbostného trojuholníku uzatvára náš pán božský - Gavin Blake. Myslím, že ho najviac charakterizujú slová: úspešný, príťažlivý, sexy, vtipný, sukničkár. Myslím si, že práve jeho postava knihe veľmi dopomohla. Bola to kapitola sama o sebe, a priznám sa že hlavne kvôli nemu som knihu nakoniec odčítala. U
ž pri jeho prvom stretnutí s Emily bolo jasné, že musia byť spolu.A keď to už vyzeralo nádejne a na romantický koniec knihy, všetko sa muselo pokaziť.

Autorka sa dopodrobna vyhrala so svojimi postavami, ktoré boli do najmenších detailov prepracované. A myslím si, že najviac sa vyhrala s postavou Dillona. S tak do detailov vypracovanou postavou som sa ešte v žiadnej knihe nestretla.

 
 Musím sa priznať, že kniha ma mierne sklamala, keď som sa dozvedela, že to má aj druhý diel. Pretože podľa mňa keby autorka chce, tak z toho spraví skvelý JEDEN román, bez pokračovania. A tým by nemusela vymýšľať umelo a podľa mňa až nasilu vloženú peripetiu ku koncu príbehu, keď všetko vyzeralo na pekný happy end. A z toho dôvodu si aj neviem predstaviť, o čom bude 2. diel, ktorý má mať dokonca viacej strán ako 1. diel.

 No knihu hodnotím celkom pozitívne. Mala svoje chybičky krásy. Ale za jej najväčšiu chybu by som označila zlý preklad, pretože v knihe sa nachádzalo veľmi veľa chýb. Za ďalšiu chybu by som považovala, zbytočne pretiahnutý dej a mierne viac opisu. No kniha je aj tak zaujímavá a podľa mňa sa skvelo hodí na oddychové čítanie.


Hodnotenie : 3,5/5

S pozdravom




1 komentár:

  1. Z knihy som mala trošku zmiešané pocity (hlavne z toho prekladu), ale celkom ma to bavilo. Taká oddychovka. No ten koniec ma zabil a poriadne naštval. Nechápala som, na čo to rozdelila, podľa mňa to bolo úplne zbytočné. V dvojke to len poriadne celé zdramatizovala a porozťahovala a vlastne som to dočítala len po štvrtinu a potom som s tým sekla. V tých percentách sa končil môj happyend :D :D Ďalšiu drámu mi už nebolo treba.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)