pondelok 1. decembra 2014

RECENZIA: Kerstin Gierová: Modrá jako safír

Žáner: román pre dievčatá, fantasy
Séria: The Ruby Red Trilogy (Edelstein Trilogie)
Diel: #2
Vydavateľstvo: CooBoo (CZ)
Počet strán: 344
Väzba: pevná+preobal
Originál názov: Saphirblau
Recenzia na prvý diel: TU

Být čerstvě zamilovaná v minulosti vážně není dobrý nápad. To si přinejmenším myslí šestnáctiletá Gwendolyn, novopečená cestovatelka časem. Koneckonců mají oba s Gideonem docela jiné starosti. Například jak zachránit svět. Nebo se naučit tančit menuet (A ani jedno není vůbec snadné!). Gwen má sice po svém boku několik dobrých rádců, ale když se Gideon začne chovat tajuplně, je jí jasné, že musí své hormony co nejdříve dostat pod kontrolu. Jinak z toho, že láska nezná čas, nezbude vůbec nic!

Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu iPark.

Modrá jako safír je názov druhého pokračovania série o cestovaní časom. Čo myslíte, ako to dopadne tentokrát?

Po neúspešnom pokuse odobrať v minulosti krv pani Tilneyovej, po nepríjemnom a hlavne neplánovanom stretnutí s Lucy a Paulom, sa Gwen spolu s Gideonom vracajú naspäť do prítomnosti a lámu si hlavy nad tým, ako je možné, že práve hľadaní zlodeji chronografu vedeli o ich návšteve. Všetko podozrenie sa upriamuje na Gwen.
Gwen má však aj iné povinnosti, napríklad ako sa správať v 18. storočí...

Čítaj viac...



Kniha sa skladá, takisto ako aj predošlý diel, z prológu, kapitol a epilógu. Prológ a epilóg približujú život Paula a Lucy, čo umožňuje rozvinúť príbeh o ďalšiu dejovú líniu. Práve epilóg dokáže neuveriteľne navnadiť na pokračovanie, pretože poukáže na nevysvetlené, nové a možno prekvapujúce zvraty a udalosti. 
Čo sa týka príbehu, je rovnako kvalitný a zaujímavý. Kniha je síce hrubá no čítanie na počudovanie ubieha neskutočne rýchlo, čo pripisujem autorkinmu kvalitnému štýlu písania. Dej sa posúva hlavne pomocou dialógov a opisy vykresľujú rozprávkovú atmosféru. V tomto prípade rozprávkovú atmosféru 18. storočia. Autorka dôveryhodne podáva obraz minulých storočí. Uvádza zvyky, tradície, typy správania. Práve táto časť ma bavila najviac. Bude to asi tým, že počas čítania som sa cítila ako princezná. 
Zatiaľ čo pri Rudej som nemala problém s orientáciou v deji, tu už to mierne kolísalo. Potrebovala som viac rozmýšľať, aby som niektoré fakty pochopila a dokonca som sa pri čítaní aj stratila. 
Séria Drahokamy sa zaraďuje medzi žáner fantasy a samozrejme každý vie z akého dôvodu. Dej sa ale nemotá len okolo fantasy témy. Vďaka Leslie, ktorá je Gwenina kamarátka, udržuje kniha aj formu obyčajného reálneho dievčenského románu. 

Predtým, ako som sa pustila do čítania Modrej, som počula z niekoľkých strán, že sa mám pripraviť na to, že ma Gideon poriadne nahnevá. Keď som čítala posledné strany a stále nič, prestala som tomu veriť. Je mi však jasné, prečo sa na neho iní čitatelia/čitateľky hnevajú. No mňa to neprinútilo hnevať sa na neho. 
Gideon aj tentokrát srší aroganciou a iróniou, no na to som si už zvykla a vlastne preto ho mám aj rada. Z jeho osobného života sa konečne dozvedáme niečo viac. 
Gwen sa nezmenila z môjho pohľadu v ničom. Rovnako drzá a svojská. Pre mňa je len obyčajným dievčaťom, ktoré sa ocitlo v cudzom, nepoznanom svete a snaží sa s ním vyrovnať, čo sa jej vcelku darí. 
Okrem Gideona, Gwendolyn a iných, z Rudej známych postáv, sa tu objaví aj slušný počet nových postáv. Obzvlášť zaujímavý je vtipný chrlič Xemerius. 

Modrú jako safír mnohí hodnotia ako slabší diel série. Nemôžem však súhlasiť. Aj keď má Modrá zamotanejší a miestami mätúci dej, mne sa páčila o čosi viac. 

Možno to bude kvôli vzťahu Gwen a Gideona a možno preto, lebo udalosti na seba napäto nadväzovali a ja som nedokázala knihu položiť. 
Na záver v knihe je aj malá hádanka, ktorá vás potrápi. Mňa určite potrápila a dokonca som ju ani nevylúštila. Tí, ktorí ste knihu čítali, podarilo sa vám to? :)
Nedokážem odhadnúť, ako sa séria skončí a teším sa na záverečný diel s názvom Zelená jako smaragd. 


HODNOTENIE: 5/5



1 komentár:

  1. Pre mňa to bolo pohodové vianočné minuloročné čítanie. Veľmi som si knižku užila :D vlastne celú sériu. A už chcem pokračovanie Striebornej knihy snov :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)