utorok 11. novembra 2014

RECENZIA: Emma Hart: Hrej tajně

Žáner: YA
Séria: The Game
Diel: #2
Vydavateľstvo: Galatea
Počet strán: 198
Väzba: Pevná s preobalom
Originál názov: Playing for Keeps


Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Alterego.sk

Po tejto neuveriteľne útlej knižočke som siahla hlavne kvôli prvému dielu série s názvom Hrej Hráčem. Hrej hráčem bolo príjemné a hlavne oddychové čítanie, pri ktorom som vypla svoje myslenie a poddávala sa romantickému príbehu Bradena a Maddie. 
Moje očakávania na Hrej Tajně boli vysoké a to sa bohužial odzrkadlilo aj na konečnom názore. Aj keď bola knižka dobrá, predsa len jej čosi chýbalo. 
Ale poďme na to postupne.

Po tom čo Maddie s Bradenom naplnili svoj šťastný osud, začali žiť svoj rozprávkový život a zanechali priateľov na víkend samých, sa veci tak trochu zvrtli. Megan, ktorá už dlhšie pokukovala po Bradenovom kamarátovi Astonovi, neodolala svojej túžbe a rozhodla sa riskovať. Prečo práve slovo riskovať? Pretože Aston je jednoznačne najväčší sukničkár na vysokej a každý, dokonca aj Megan, pozná rovnicu: ASTON+BABA=SEX NA JEDNU NOC. 
Megan by ani vo sne nenapadlo, že práve ona zmení zaužívanú rovnicu. Ale nikto o tom nesmie vedieť a hlavne nie Braden, ktorý je Megan ako brat a ktorý by Astona rozštvrtil na kúsky. 



"Měl jsem se od ní držet k.. daleko. A to jsem neudělal."


Začiatok je vcelku neobyčajný. Ešte sa mi pri žánrovom zaradení YA nestalo, aby sa kniha začínala sexom... ale budiš, všetko je raz po prvýkrát. Odhliadnuc od pre mňa nevydareného začiatku a pár malých detailov hodnotím knihu pozitívne. 
Ak ste nečítali prvý diel série The Game, nemajte strach. V prípade, že by ste sa rozhodli preskočiť Hrej hráčem (čo by bola mimochom škoda), nič vážne by sa nestalo. Neunikla by vám žiadna pointa, keďže ide o nenadväzujúcu sériu. Pri čítaní som si uvedomila svoju lásku k autorkinmu humoru. Dvojzmyselné poznámky, rôzne narážky a prezývky sú nielen skvelo načasované, ale aj príhodné pre dnešnú dobu. A to je druhá vec, ktorú som si na autorke obľúbila.  Jej voľba slovníka. Ten je zrkadľovým obrazom dnešnej mládeže, čo mňa osobne dokáže vtiahnúť rýchlo do deja.
Čo sa týka štýlu písania, tak Emma Hart vsadila karty na jednoduché vetné koštrukcie, množstvo dialógov, málo opisov (aj keď je ich máličko, sú postačujúce) a to najdôležitejšie: príbeh je písaný z pohľadov oboch hlavných postáv, Astona a Megan. 
Potešilo ma, že sa v úzadí príbehu objavili aj postavy z Hrej hráčem a to Braden a Maddie. Bolo príjemné čítať ako sa ich vzťah ďalej vyvíjal a ako vstupovali do Meganiných rozhodnutí.

Megan sa ústa nikdy nezatvoria. Je ukecaná, v rukáve ukrýva viacero sarkastických poznámok (hlavne na Astonovu osobu). Mať držku ako ona, tak predrať sa svetom by bolo jednoduché. Vždy rozpráva k veci, pôsobí na svoj vek veľmi vyspelo a je rozumná a rozhodná. Ukážkový príklad pre iné ženské postavy v knihách. A čo Aston? Na povrchu hlupák nevážiaci si ženy, vo vnútri strápená duša. Hodí sa k nemu staré otrepané spojenie: Nesúď knihu podľa obalu. Pri čítaní zistíte, kým v skutočnosti je. Každý skrýva akéhosi strašiaka v skrini, rozdiel je ako sa s ním každý vysporiada a ako to na seba dá poznať. Astona som jednoducho mala chuť objať a nepustiť. Vybrať si medzi Astonom a Bradenom by bolo ťažké. Obaja sú skvelí. Každý svojím vlastným spôsobom. 

Ako som už na začiatku spomínala, v knihe mi niečo chýbalo a niečo mi aj prekážalo. Dosť ma iritovala podobnosť s prvým dielom. Miestami som mala pocit, že čítam tú istú knihu. Rovnaké dialógy a vety. Mínusom takisto boli opakujúce sa a časté sexuálne scény (tie som potom už ani nečítala). 
A čo mi chýbalo? Nejaký ten WAU efekt, scéna pri ktorej by som si povedala, že teda toto som neočakávala. Ono to všetko bolo akosi moc predvídateľné a miestami nudné.
Každopádne Hrej tajně nie je až také zlé čítanie a na oddych je ako stvorené. Mňa bohužial sklamalo, keďže prvý diel série sa mi páčil oveľa viac. 

HODNOTENIE: 3,5/5




3 komentáre:

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)