RECENZIA: Samantha Youngová - London road

Žáner: New Adult
Počet strán: 440
Väzba: Pevná s prebalom
Originál názov: Down London Road

Johanna Walkerová nikdy nemyslela na seba. Nastal čas dopriať si kúsok šťastia.
   Žije v zajatí predsudkov, kým nestretne jeho... Johannu vníma okolie ako vypočítavú zlatokopku, ktorá sa ochotne vrhá do postele majetným chlapom a necháva sa vydržiavať. Vlastná matka ju považuje za neschopnú a žalostné je, že Jo, ako ju kamaráti oslovujú, postupne podľahne predsudkom a uverí im. Skrátka, nestojí za nič. Iba skutoční priatelia poznajú pravdu o jej nezávideniahodnom osude.
   Na Joiných pleciach vždy ležalo bremeno starostlivosti o rodinu, zvlášť mladšieho brata Cola. Jo pri rozhodovaní neustále prihliada na bratovu budúcnosť, dokonca aj pri výbere partnera. Nedopustí, aby jej braček dopadol v živote ako ona. Rozum však dostane košom, keď spozná Camerona MacCaba, sexi neviazaného barmana a kolegu. Príťažlivý Cam si však Jo zjavne zaškatuľkoval ako vypočítavú mrchu, a keď sa prisťahuje na London Road do bytu o poschodie nižšie, vyzerá to na poriadnu katastrofu. Ako sa jej teraz podarí ututlať zahanbujúcu pravdu o matke a potlačiť hriešne myšlienky na drzého, no atraktívneho Cama? Veď je zadaná!

Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Alterego.sk.

Knihu som sa rozhodla prečítať na základe toho, že som prečítala aj Dublin street a tá sa mi nesmierne páčila. A tak som prišla k záveru, že si prečítam aj ďalšiu knihu od Samanthy Youngovej.

A k akému záveru som došla??

Prečítajte si celú recenziu v článku. :)

Túto knihu som si zobrala viac-menej iba kvôli autorke, pretože sa mi zapáčil štýl jej písania, ktorý je nesmierne hladný a plynulý. V deji sa nenachádzajú žiadne výrazné "hluché" miesta. A taktiež sa tu nenachádza zbytočné množstvo opisu prostredia a iných vecí. Najviac opisu autorka využíva pri presnom vykreslení citového rozpoloženia hlavnej postave. A to nám aj v poslednom rade umožňuje presne si predstaviť a vžiť sa do situácia, v ktorej sa nachádza naša hrdinka.

Johanna Walkerová je hlavná hrdinka tejto knihy a každý ju volá Jo. Bola pre mňa tou postavou, na ktorú sa zosypali všetky tragédie a zlé udalosti celého sveta. Vo svojich 16 rokov sa vzdala školy a začala pracovať, aby uživila svojho mladšieho brata, o ktorého sa stará od 2 rokov a je mu ako matka a nie sestra, a o svoju matku, ktorá je nesmierna alkoholička a citovo vydiera svoju dcéru. Aby to nestačilo v minulosti, pred tým ako sa dostal jej otec do väzenia, ju fyzicky týral. A práve tieto udalosti mali na Jo nesmierny vplyv. V prvom rade bola nekonfliktný typ človeka, ktorý nemá rad hádky a preto sa im snaží vyhýbať alebo v hádke radšej ustúpi.Ďalej necháva ľudí, nech si o nej myslia, že je to len obyčajná štetka (prepáčte za výraz), ktorá si hľadá len bohatých mužov, a teda aj zlatokopka.
Taktiež je nesmierne uzavretá a svojim kamarátom aj priateľovi klame o svojom živote a hlavne o svojej matke.

Skoro na začiatku knihy stretla jedného chalana a hneď medzi nimi začala pôsobiť magická príťažlivosť

(OTREPANÉ)
Dotyčný sa volá Cameron (Cam). Cam bol jednoducho dokonalý. Nemeral síce 1.98m alebo ja neviem koľko, nebol to samý sval, ale zato mal krásnu atletickú a vyšportovanú postavu, keďže sa venoval bojovému umeniu. :) Pekné drsné črty tváre... A čo je dôležitejšie než krása, sú jeho charakterové vlastnosti. Keď sa dozvedel, aký ťažký život má Jo, zmenil svoje správanie voči nej. Bol milý, šarmantný, veselý... Jednoducho, chlap ako sa patrí. :D

A tu nám vznikol problém. Ona má priateľa Malcolma, ktorý je od nej starší o 15 rokov. Nemiluje ho, ale zato ha má rada. A Cam má zas priateľku. Pri ich stretnutí jej chrstol do tváre, že je obyčajná štetka a ihneď si ju zaškatuľkoval, aj keď nevedel aká  v skutočnosti je. Keď si to konečne medzi sebou vyriešili, tak asi 1/5 knihy zaberali jej myšlienky o ňom. Ako ho nemôže mať, pretože má priateľa, ako žiarlila na druhé ženy, na ktoré sa usmieval, ako sa vyhnúť spoločnému fyzickému alebo aj očnému kontaktu (čo bolo niekedy dosť ťažké, keďže pracoval ako barman v tom istom klube ako ona) a mnoho ďalších jej úvah o ňom.

Keď sme sa cez to prečítali, k ich vzťahu, kniha bola oveľa lepšia a pútavejšia, pretože čitateľ mohol sledovať, ako sa ich vzťah postupne rozvíja. Lenže ich vzťah stále narúšali jej pochybnosti o sebe, ktoré jej vsugerovala jej vlastná matka.

Táto kniha nebola pre mňa až tak emočné záživná a zaujímavá ako Dublin street, až na jednu pasáž, keď som mala sto chutí tresnúť knihu o stenu a vyplieskať Cama. V nesmiernej skratke: !!!SPOILER!!! Po rokoch ju našiel otec a vydieral ju, aby mu dala 100 000 libier alebo nech mu umožní stretnutie so svojím synom, ktorého ešte nevidel. Ona odmietla a tak ju zbil ako keď bola malé dievčatko. Išla ku Camovi domov, lenže otvorila jej Blair (jeho kedysi jediná láska) v jeho tričku a Cam sa sprchoval. Hoci mylne, ale dala si dve a dve dohromady a celá dobitá ušla odo dverí jeho bytu. Po tejto scéne som naozaj neznášala Cama kvôli tomu ako sa k nej zachoval, aj keď to v skutočnosti nebola pravda a nakoniec sa to ujasnilo.

Zhrnutie na záver:
Veľké plus na tejto knihe bolo, že sme sa mohli dozvedieť, ako sa ďalej vyvíjal vzťah Jocelyn (Joss) a Bradena z knihy Dublin Street (recenziu si môžete prečítať !!!TU!!! ), keďže Jo a Joss sa stali dobrými priateľkami a spolu pracovali v bare.
Tiež sa mi veľmi páčilo, ako sa autorka sústredila aj na vedľajšie postavy a na ich vzťahy. Hlavne na vzťah Cola a Cama. To ako išiel Cam skvelým príkladom Colovi a ako im Cam neustále pomáhal.
Mínus:
Musím uznať, že od tejto knihy som čakala viac aj keď úplne nesklamala. Miestami som preskakovala pár riadkov, pretože ma to nudilo. A čo ma mrzelo asi najviac, tak ma sklamal epigóg, ktorý až po poslednú stranu bol v podstate o ničom. Avšak posledná strana, možno aj dve epilóg v mojich očiach zachránili.

Ale aj tak som rada, že som si túto knihu prečítala a ak máte rady romantické príbehy, tak určite siahnite po tejto knihe. Viem že moje recenzia musí znieť príliš negatívne, ale má aj svetlé stránky, ktoré sú v knihe úplne super.

Hodnotenie:4/5

Po dlhej dobe
s pozdravom Vaša