utorok 18. februára 2014

RECENZIA: J.A. Redmerská - Radšej nikdy


Originálny názov: The Edge of Never
Žáner: New adult
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 424 strán
Väzba: Pevná s preobalom
Jazyk: slovenský jazyk


Anotácia: Camryn Bennettovej, peknému americkému dievčaťu, osud prichystal ťažkú skúšku. Rodičia sa rozviedli, brata zavreli do väzenia, jej životná láska tragicky zahynula a najlepšia priateľka ju obvinila, že jej chce prebrať partnera. Stačil jediný deň práce v obchode s oblečením, aby zistila, že sa nechce zaradiť medzi meštiakov, čo celý život chodia do toho istého otravného zamestnania. Vidí jediné riešenie. Hodí všetko za hlavu a vyberie sa na cestu naprieč Amerikou.

V autobuse sa zoznámi s talentovaným a trochu tajomným Andrewom Parrishom. Ten má vlastné dôvody na to, aby sa odstrihol od sveta. Rýchlo sa zblížia, no zhodnú sa, že ani jeden z nich nehľadá viac než len letný výlet po Amerike. Dodržať tento sľub však nebude ľahké, rodí sa vzájomná náklonnosť, a hoci sa jej obaja tvrdohlavo bránia, príťažlivosť a láska sú silnejšie než ich odhodlanie.

Knihu Radšej nikdy autorka pôvodne písala zadarmo pre čitateľov na internete. Po dokončení ju zaplavili žiadosťami, aby ju doplnila o scénu z nemocnice z Andrewovho pohľadu. Keď sa dozvedela, že kniha vyjde aj v tlačenej podobe, rozhodla sa vypočuť priania čitateľov a doplnila ju o záverečnú bonusovú kapitolu.



Táto kniha ma v prvom momente zaujala hlavne svojou krásnou obálkou, neskôr anotáciou a nakoniec to zavŕšil príbeh. :) Takže absolútne neľutujem, že práve túto knihu mi poslalo internetové kníhkupectvo - Ikarus.sk . A ešte raz by som sa im chcela touto cestou poďakovať. :)


Zakúpiť Radšej Nikdy


Čítajte viac v celom článku!!!



Už dávnejšie som premýšľala nad touto knihou a preto som si pozerala recenzie na ňu. Pri mojom brázdení netom som sa stretla s rozličnými názormi. Na jednej strane to boli veľmi pozitívne názory typu: najlepšia kniha, odporúčam, vynikajúca a atď.; a na druhej strane v celku negatívne ohlasy ako napr.: plytké, pre deti, predvídateľné...



Môj názor (môže obsahovať spojlery) :
   Ja sa so svojím názorom zaradím medzi tie pozitívne.  Samozrejme boli tam isté malé mušky, ktoré mi tam prekážali ale zasa nebola to žiadna veľká veda. A povedzme si, ktorá kniha nemá nejaké malé chyby... Podľa mňa každá jedna...
   Hneď po pár stranách som si obľúbila autorkin štýl písania (čo je pre mňa veľmi dôležité). Nebolo tam veľa opisu a taktiež veľa myšlienkových pochodov. Autorka presne vystihla, kde je ten opis potrebný a naopak kde zbytočný.
A čo ma najviac potešilo??? Keď som sa dozvedela že kniha nie je písaná len z jedného pohľadu. :) Keď som sa zrazu v čítaní dostala na stranu 71 a nad kapitolou som zbadala napísane: ANDREW.
Podľa mňa to je veľké PLUS pre túto knihu. (aspoň podľa mňa).


Postavy...
Čo k ním povedať... Camryn je obyčajné 20ročné dievča, ktorému pred rokom zomrel priateľ pri autonehode. Jej brat je vo väzení, pretože pod vplyvom alkoholu spáchal autonehodu a zabil jedného človeka. Cam vedie nudný život a vie, že ju nikto nechápe pretože ona nechce mať nudný stereotypný život.
Andrew... Je presne ten typ, do ktorého sa jednoducho zamilujete aj keď sa tomu bránite zubami nechtami :D. Treba priznať, že autorka sa s touto postavou poriadne vyhrala a dala si na jej charaktere záležať. A už len kvôli Andrewovi by som si túto knihu opäť prečítala. Počas celej knihy nad ním visí jedno veľké tajomstvo, ktoré sa objasní ku koncu knihy a aj vďaka tomu nás príbeh drží v istom napätí...
A povedzte mi čo je lepšie ako krásny chalan??
Ja Vám poviem! :* Krásny chalan, ktorý hra na gitare a ešte k tomu aj spieva :D A počúva klasický rock (jedno obrovské plus pre mňa, pretože skoro všetky kapely, ktoré sú v knihe spomínane poznám ).
Stalo sa, čo nikto "určite" nečakal. Slovo dalo slovo a láska bola na svete, aj keď treba priznať, že sa jej zo začiatku (cca po 250 stranu) úspešne vyhýbali. Ale povedzme si čo by to bolo za knihu bez lásky?


Príbeh ako taký bol dobrý, trošku otrepaný a záver asi až príliš sladký. V celku oceňujem autorkin nápad cestovať naprieč Amerikou, aj keď priznávam, že som sa toho spočiatku obávala lebo som sa bála, že celý dej sa bude odohrávať len na ceste a na 424 stranách bude opísaných maximálne pár dní možno týždeň v autobuse. Ale asi aj autorke došlo, žeby to nebol najlepší nápad.
   Trošku sa mi bridila jedna sexuálna scéna, ktorá tam bola daná úplne nasilu a bola viac než zbytočná. Autorka asi chcela knihu prispôsobiť aj trošku staršej generácii a tak si pomyslela, že práve teraz je ten správny čas a šup tam tu pasáž. Myslím, že tí čo knihu čítali určite vedia, ktorú časť mám na mysli.

Ale nebojte sa, nie celá kniha je sladká, možno až presladená... Je sa na čo tešiť. Ale nebudem viacej prezrádzať, aby som Vám nepokazila prekvapenie z knihy. Lebo viem, že keď viete ako sa skončí už to nie je to práve, pretože mne to spravila moja sestra. :D Ako prvá prečítala knihu a celá šťastná mi p
ovedala ako sa skončí.  

 Hodnotenie:
 Hmm.. nepovedal by som, že by to mal byť plný počet. Takže som sa rozhodla dať:
4,7/5

Už v októbri sa môžeme tešiť na druhý diel, ktorého orignálny názov je: The edge of always.
Na záver Vám sem pridávam pár videí. Väčšinou ide o pesničky, ktoré boli v knihe spomínané.


 





Prajem krásny deň!
S pozdravom 
RoBerta_D*


6 komentárov:

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)